قدس آنلاین: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي، نقش عشاير در حفظ امنيت را اساسي ترين موضوع دانست و افزود: عشاير بخشي از سرمايه اجتماعي نيروي انتظامي در تأمين امنيت هستند.

عشاير بخشي از سرمايه اجتماعي پليس در تامين امنيت هستند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ"حيدر اقبالي مطلق"در ديدار با عشاير سخت کوش و زحمت کش مناطق کوهستاني شهرستان شيروان استان خراسان شمالي، اظهارداشت: امروزه با اينکه دشمنان انقلاب اسلامي در تلاش هستند تا منطقه ما فاقد امنيت و آرامش باشد  حضور گسترده و سازمان يافته عشاير در عرصه امنيت مي تواند توطئه دشمنان را نقش بر آب کند.

وي ادامه داد: به فضل و مدد الهي امروز امنيت مناطق کوهستاني به دست خود عشاير ، معتمدين و جوانان آنها سپرده شده و ما شاهد يک وضعيت بسيار مطلوب در ساسر نقاط کشور هستيم.

اين مقام انتظامي، توسعه فرهنگ عشاير در ساير عرصه هاي اجتماعي را يکي از ضروريات کشور خواند و افزود: امروز به موازات تهاجم فرهنگي موجود توسعه اين فرهنگ يکي از ضروريات است که بايد به آن توجه داشت.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي خاطرنشان کرد: نقش بي بديل عشاير در حفظ امنيت ، اقتصاد و وفاق ملي انکار ناپذير است و ما بايد از اين يک رنگي و همدلي ملت ايران براي خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر در عرصه هاي مختلف استفاده کنيم.

سرهنگ"اقبالي مطلق"، عشاير استان را مايه عزت و افتخار دانست و گفت: توجه و عنايت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري به اين قشر زحمت کش و ولايت مدار انقلاب، نشان از عمق علاقه رهبري به عشاير است و آنها نيز در صحنه هاي مختلف پايبندي خود را به آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نشان داده اند.

وي بيان داشت: انقلاب اسلامي ايران،  انقلاب فرهنگي بود و اين انقلاب رجعتي به سنت هاي فراموش شده اسلامي و ايراني است تا بتوانيم سبک زندگي اسلامي ايراني را در بخش هاي مختلف معيشتي خودمان احياء کنيم و آموزه هاي ديني را در بخش هاي مختلف تقويت کنيم.

اين مقام انتظامي با اشاره به حضور پرشور عشاير استان در صحنه هاي دفاع از آرمانهاي مقدس انقلاب شكوهمند اسلامي، افزود: عشاير و مرزداران غيور خراسان شمالي در تمامي صحنه هاي دفاع از آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي در كنار ديگر اقشار مختلف استان حضوري آگاهانه و پرشور داشته و در دفاع از آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي استوار و پايدار ايستاده اند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي يادآور شد:نيروي انتظامي مسئوليت ايجاد نظم و امنيت در جامعه را بر عهده دارد و جامعه عشاير نيز به عنوان سرمايه هاي اجتماعي اين نيرو محسوب مي شوند لذا ارتباط دو سويه اين دو نهاد باعث رشد ، توسعه و ارتقاء امنيت خواهد شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.