قد‌س .انلاین- تبریز: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی – صنعتی در استان گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و رفع موانع رونق واحدهای تولیدی در استان شتاب بیشتری گرفته است.

 برنامه‌ریزی برای شتاب بیشتر در رفع موانع ۳۲۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در نشست شورای اداری شهرستان جلفا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در حال حاضر بسترهای توسعه اقتصادی در استان فراهم است که باید از این فرصت به نحو شایسته و موثری استفاده کرد.

وی افزود: مزیت‌های بالفعل استان در بخش‌های تولیدی، گمرکات، گردشگری و کشاورزی از بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی است که می‌تواند رونق و توسعه در این بخش‌ها را به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار و 200 واحد تولیدی – صنعتی در استان تشریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و رفع موانع رونق واحدهای تولیدی در استان شتاب بیشتری گرفته است.

محمدزاده به تشکیل شورای گفت‌و‌گو با تجار و سرمایه‌گذاران در استانداری اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون، تحول شگرفی در افزایش جذب سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان صورت گرفته است.

وی سودآور بودن در کنار وجود امنیت سرمایه‌گذاری را از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی بیان و خاطرنشان کرد: حضور صدها هیئت اقتصادی و پارلمانی خارجی در استان طی دو سال گذشته نشان از ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری استان است.

محمدزاده ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و فراهم کردن شرایط سهل سرمایه‌گذاری، مذاکرات اولیه با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان برای استفاده از مسیر ترانزیت آن جمهوری به کشورهای آسیای میانه آغاز شده و پیشرفت‌هایی داشته است.

وی وجود منطقه آزاد ارس و استعدادهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی، گردشگری و کشاورزی در این منطقه را ظرفیت بزرگی برای توسعه استان و شمال‌غرب کشور بیان کرد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان، وجود ظرفیت‌های بالا در این شهرستان را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه مفید ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.