گروه میهن- قائم شهر- حسین احمدی - هویت بسیجی شهید و گمنام «برزو آقایی» که به همراه چهار شهید گمنام دیگر در ۲۹ آذر ۱۳۹۱ در حسینیه عاشقان ثارا... قائم شهر به خاک سپرده شده بود، مشخص شد.

 دیدار  پس از ۳۰ سال ، ۳۰ کیلومتر دورتر

شهید مفقود الاثر «برزو آقایی» که اهل بابلسر بود، 30 کیلومتر دورتر از شهر خود در قائم شهر به خاک سپرده شده بود، تا مادرش 30 سال بی‌خبری را تحمل کند.

پس از انجام آزمایشهای «دی.ان.ای» از خانواده شهید برزو آقایی و بنا به اعلام کمیته جست‌ وجوی مفقودین، مشخص شد یکی از این پنج شهید گمنام حسینیه عاشقان ثارا... قائم شهر، شهید برزو آقایی از شهدای گمنام شهرستان بابلسر بوده است.

مردم قائم شهر با شنیدن این خبر به استقبال این مادر شهید رفتند و با اهدای گل، صبر این مادر شهید را ستودند.

مادر شهید آقایی با حضور در این حسینیه رازهای 30 سال انتظار را با فرزند خود بازگو کرد و دست مادری بر سر چهار شهید گمنام دیگر این حسینیه کشید و از خدا خواست هویت این شهیدان نیز مشخص شود.

فرمانده سپاه قائم شهر در حاشیه مراسم استقبال از این مادر شهید به خبرنگار ما گفت: بسیجی شهید «برزو آقایی» در 13بهمن 1364 چند روز مانده به عملیات «والفجر 8» در رودخانه بهمنشیر در منطقه اروندکنار به شهادت رسید و در سال 1391 همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) به همراه چهار شهید گمنام دیگر در حسینیه عاشقان ثارا... قائم شهر به خاک سپرده شد.

سرهنگ ابراهیم یعقوبی درباره برگزاری بزرگداشت شهید آقایی افزود: در شب شهادت امام جواد(ع) مراسم بزرگداشتی برای چهار شهید گمنام به همراه شهید آقایی در حسینیه عاشقان ثارا...(ع) برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با درخواست خانواده شهید آقایی، مزار شهید آنها در قائم‌شهر باقی می‌ماند، یادآور شد: خانواده شهید آقایی درخواست کردند مزار شهیدشان در کنار چهار شهید گمنام دیگر در این شهرستان باقی بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.