۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
کد خبر: 308341

دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داد.

خودروسازان در ۷ پرونده شکایت محکوم شدند

عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.

دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکتهای خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.

وی افزود: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.

غیاثی خاطرنشان کرد: انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسئول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرد:‌ این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    11 0
    با سلام از مسئولین محترم خواهشمندم یه سری به شکایات و نارضایتیهای مردم از شرکت اسان موتور در خصوص عدم تحویل خودرو و یا انصراف مشتریان جهت دریافت پول خودشان بزنند چون این شرکت بشدت مشتریان خود را در فشار گذاشته و هر جور که می خواهد با انان رفتار می کند عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم .
  • کمرو IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    الحمدلله رب العالمین که حق عده ی محدودی از مظلومان گرفته میشود . مستدعی است که مسئولین ذیربط باید حق همه مظلومین را بگیرند تا مدیران خودروهای ایرانی بفهمند که کسانی هستند تا اموال پایمال شده را بگیرند و به صاحبان اصلیشان برگردانن. اجر همه دلسوزان ایران اسلامی با حق تعالی التماس دعا
  • ح سلطانس IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    واقعا باید در کار خانه های خودرو سازی بست خودرو گرفتم باید برم جلو نمایندگی بخوابم تمام قطعات بی کیفیت است خسته شدم انقدر قطعه عوص شده بازم بعد چند روزهمان بوده