قدس آنلاین: رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: صدا و سیما در فرهنگ سازی نماز ، باید خط شکن باشد و صدا و سیمای پایتخت معنوی ایران باید کارهایی عمده و جذاب در این مسیر انجام دهد .

صدا و سیما در ترویج نماز باید  پیشگام باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع کارکنان صدا و سیمای خراسان رضوی با تشریح ابعاد هنر و اینکه اصل  هنر از ان خداست، اظهار داشت: مغزهای درجه یک و هنرمندان باید برای نماز کاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک مبلغ نباید بترسد، گفت: چگونه گفتن و چه زمانی گفتن مسایل بسیار مهم است و ادعیه ما که سرشار از هنر است باید به گونه ای بیان شود که دافعه در پی نداشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: هنر یعنی اینکه زود بفهمی و دیر از یادت برود.  لذا بهرمندی از عقلانیت در ترویج واجبات دین چون نماز در تفهیم اهمیت ان و ماندگاری در اذهان،  بسیار مهم است.

قرائتی در بخشی دیگر از سخنانش، جهات توجه به نعمتهای الهی را بیان و اذعان کرد : نعمت شماری برای مردم  را در دستور کار ترویج  نماز قرار دهید تا شکرگزاری به درگاه خداوند از طریق نماز در وجود همه ما نهادینه شود .

وی پخش نماز جماعت با امامان جماعت  نسل جوان از صدا و سیما را در ترغیب قشر جوان جامعه به سمت نماز، بسیار موثر دانست و گفت: به پول بیت المال دقت کنید واز 46 حقوقی که  دین مبین اسلام در قالب حق الناس قائل شده است، غافل نشوید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: یکی از این حقوق حق عمر است و نباید با ساخت مستند و تولیدات تلویزیونی کش دار و غیر ضرور  حق مردم را ضایع کرد.

قرائتی بهترین راه اشاعه  فرهنگ نماز در جامعه را "نمایش مقایسه ای" عنوان کرد و گفت: سوژه های روزمره و ملموس زندگی مردم را در قالب نمایش مقایسه ای بسازید و پخش کنید و این کار بسیار اثر گذار است.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.