قدس آنلاین – رها واعظی: سونی اعلام کرده است که دستورالعمل جدید را در تولید گوشی هوشمند جدید اکسپریا Z۵ خود اجرا خواهد کرد.

اکسپریا Z۵ ضد آب خود را زیر آب نبرید!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سونی به تازگی اعلام کرده است که برنامه ریزی جدیدی برای گوشی های هوشمند خود دارد و به این ترتیب گوشی های ضد آب آینده از جمله اکسپریا Z5 را نباید به داخل آب فرو کرد، در غیر این صورت گوشی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد و دیگر خدماتی به آن تعلق نخواهد گرفت.

کلید اصلی افزایش خط تولید گوشی های سونی و از جمله اکسپریا Z5 به دلیل رتبه ی بالای آن در IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بوده است.

رتبه ی بالای گوشی اکسپریا Z5 در IP68 بدان معناست که این گوشی به صورت غوطه ور در عمق 1.5 تا 30 متری آب شیرین تست شده است.

با این حال سونی اعلام کرده است که از این پس در صورت بروز مشکلات ناشی از فرو کردن گوشی های هوشمند در آب، خدماتی به گوشی تعلق نمی گیرد.

این در حالی است که گوشی Z5 از همه نظر تست شده و کاملا ضد آب است.

البته سونی اعلام کرده است که در ارزیابی های انجام شده برای ضد آب بودن این گوشی هوشمند، تمامی عوامل به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است و عوامل محیطی بسیار مختلفی در دنیا وجود دارد که براساس آن ها ممکن است گوشی پس از فرو رفتن در آب آسیب ببیند.

با این توجیه، سونی به کاربران خود اکیدا توصیه کرد که از فرو کردن گوشی هایشان در آب خودداری کنند.

به گزارش سونی، دستورالعمل جدید برای هر سه مدل از گوشی اکسپریا Z5 اعمال خواهد شد و در آن به کاربران توصیه شده است که از فرو بردن کامل گوشی در آب شیرین، آب دریا، آب نمک، آب کلردار و یا سایر مایعات مانند نوشابه خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.