'دیمیتری پسکوف' سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، سران و مقام های کشورهای غربی را از تحمیل اراده و خواسته های خود بر کشور سوریه بر حذر داشت.

غرب نباید اراده خود را بر سوریه تحمیل کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، روزنامه روسی راسیسکایا گازتا امروز یکشنبه به نقل از پسکوف نوشت: روسیه تحمیل نسخه های خارجی بر سوریه را خطرناک و غیر قابل قبول می داند.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه افزود: انتقاد از مواضع روسیه در مساله سوریه موضوع جدیدی نیست و در گذشته بارها اتفاق افتاده است.
پسکوف یادآوری کرد: 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه و 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل تصریح کرده اند که سرنوشت سوریه را باید مردم این کشور تعیین کنند. این نکته اصلی است و مسکو بر آن تاکید دارد. به همین دلیل با تحمیل هر گونه راهکاری از خارج بر سوریه مخالفت می کنیم و آن را غیرقابل قبول می دانیم.
پسکوف در عین حال ابراز تاسف کرد که تا کنون هیچکس نتوانسته است به طور منطقی در مورد جایگزین دولت فعلی سوریه در تامین امنیت این کشور و مبارزه با گروه تروریستی داعش و جلوگیری از گسترش آن و تامین یکپارچگی کشور توضیح دهد.
وی بر لزوم حل مسائل سوریه توسط طرف های سوری بدون مداخله خارجی تاکید کرد.
آمریکا و برخی کشورهای غربی در یک هفته اخیر در مورد حضور نیروهای روسیه در سوریه و کمک های تسلیحاتی مسکو به دمشق جنجال سیاسی کرده و رسانه های غربی در این مورد هیاهو می کنند.
این در حالیست که اردوگاه کشورهای غربی- عربی ضد سوری همچنان به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی خود از گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره ادامه می دهند و بر اساس گزارش های انتشار یافته این گروه ها همچنان از مسیر خاک ترکیه برای عضوگیری و پشتیبانی استفاده می کنند.
وزیر امور خارجه روسیه به تازگی در این باره گفت: کارشناسان نظامی روس به سال ها همکاری خود با سوریه برای آموزش ارتش این کشور ادامه می دهند و این روند با هدف مبارزه جدیتر نظامیان سوری با تروریست ها تداوم خواهد یافت.
لاوروف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این همکاری و حضور نظامیان روسیه در سوریه مربوط به تسلیحات تحویل شده به ارتش این کشور است که مسوولیت اصلی مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی را برعهده دارد و هیچوقت این حضور پنهانی نبوده است.
وی افزود: ماموران نظامی روسیه به همتایان خود کمک می کنند تا استفاده از تسلیحات و تجهیزات نظامی را بیاموزند و آنان برای کاربرد تسلیحات علیه گروههای تروریستی آماده می شوند و این کمک ها را ادامه می دهیم تا از تکرار سناریوی لیبی و بروز حوادث ناگوار برای سوریه جلوگیری شود.
لاوروف با بیان این که روسیه کمک اضافی نظامی به دمشق نمی کند، گفت: محموله تجهیزات نظامی مطابق قراردادها به سوریه ارسال می شود و بخش دیگر محموله ها نیز کمک های انسانی و بشر دوستانه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.