قدس‌آنلاین – امیر محمدی: دانشجویان چینی برای پیشگیری از اعتیاد به تلفن همراه آموزش‌های ویژه‌ای می‌بینند.

ترک اعتیاد به تلفن همراه به روش «چشم بادامی‌ها»!+تصاویر

اکنون که نفس‌های تابستان به شماره افتاده و پاییز در حال گستردن بساط خود است و همه چیز از آغاز فصل درس و مدرسه و دانشگاه حکایت دارد؛ خالی از لطف نیست که بدانید دانش‌آموزان و دانشجویان چینی در کنار درس‌های مدرسه و دانشگاه با شرکت در تمرین‌هایی عجیب تلاش می‌کنند گرفتار عادت‌های خاصی نشوند.

به گزارش سرویس اجتماعی قدس‌آنلاین، تصاویر منتشر شده از تمرین‌های دسته جمعی دانشجویان دانشگاه جنجو در استان هنان چین که بی‌شباهت به آموزش‌های نظامی نیست گروهی از دانشجویان دختر را نشان می‌دهد که در حال تمرین کنترل تعادل تلفن‌های همراه هوشمند خود روی بخش‌های مختلف بدنشان هستند.

در این میان، بخشی از تمرین‌های آنان که به متعادل نگه داشتن تلفن همراه در میان لب‌ها و دندان‌ها مربوط می‌شود بیش از همه جلب نظر می‌کند.

گفته می‌شود این تمرین‌ها بخشی از آموزش‌های نظامی اجباری دولتی است که دانش آموزان و دانشجویان باید پشت سر بگذارند.

با این وجود به درستی روشن نیست که دانشجویان شرکت‌کننده در این تمرین‌ها، هر وضعیت را برای چه مدت باید حفظ کنند.

هدف از تمرین‌ها مبهم است اما رسانه‌های چینی هدف از این حرکات دشوار تعادلی را پیشگیری از اعتیاد دانشجویان به تلفن همراه ارزیابی کرده‌اند.

چشم بادامی‌ها تصور می‌کنند نسل جوان چین زمان زیادی را با تلفن همراه می‌گذرانند و در نتیجه زمان چندانی برای تعامل آنان با دنیا اطراف باقی نمی‌ماند.

پیش‌تر از این، تصاویری از مدرسه‌ای در شنیانگ در شمال خاوری چین منتشر شده بود که صحنه‌های مشابهی را نشان می‌داد. ظاهراً پس از آنکه آشکار شد دانش‌آموزان این مدرسه با وجود ممنوع بودن استفاده از تلفن همراه، پنهانی و دزدکی به گوشی‌های موبایل‌شان سرک کشیده و کار می‌کرده‌اند، تمرین‌های تنبیه‌گونه‌ای برای آنان طراحی شد تا این عادت از سرشان بیفتد!

بر پایه قوانین آموزشی چین، شرکت در تمرین‌های نظامی برای دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان اجباری است.

آموزش‌های نظامی معمولاً یک ماه به طول می‌انجامد و در مدت برگزاری آن ناگزیر باید در شرایطی محدود و فرمان‌بردارانه روزگار بگذرانند؛ گویی در حال گذراندن دوره‌ای نظامی در ارتش هستند.

این آموزش‌ها با هدف آماده کردن نوجوانان و جوانان چینی برای زندگی در مدرسه و دانشگاه و شکل دادن به شخصیت آنان طراحی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.