قدس آنلاین:مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی مكتب خانه موسیقی در استان طی نیمه دوم سال جاری خبر داد.

مكتب خانه موسیقی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین ازبجنورد، حسین ثابت قدم در نشست خبری، از راه اندازی مکتب خانه موسیقی در خراسان شمالی خبر داد و افزود: راه اندازی مكتب خانه موسیقی در استان به مدت سه سال به صورت جدی پیگیری می شد و بسیاری از استان ها نیز برای راه اندازی مكتب خانه موسیقی رقابت داشتند.

وی گفت: با وجود تلاش دیگر استان ها برای کسب مجوز راه اندازی این مکتب خانه، با توجه به اینكه موسیقی مقامی خراسان شمالی ثبت جهانی شده امتیاز راه اندازی این مكتب خانه به استان داده شد.

ثابت قدم افزود: برگزاری پاتوق، برپایی دوره های آموزشی موسیقی، میزگرد و ... از جمله فعالیت های این مكتب خانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه هنوز مكانی برای راه اندازی مكتب خانه مشخص نشده است، گفت: با درخواست از مسئولین خراسان شمالی مقرر شد تا مكانی سنتی و مناسب به این منظور اختصاص داده شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به عملكرد این اداره كل در نیمه نخست امسال اظهار داشت: تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی، آیین تجلیل از پیشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری اردیبهشت تئاتر باحضور هنرمندانی استانی و کشوری از جمله جمشید مشایخی، برگزاری شب های فرهنگی اقوام، برگزاری همایش گفتمان دینی، افتتاح پروژه های عمرانی، برگزاری ۲۰ نمایشگاه كتاب و ... از جمله اقدامات این مدت بوده است.

وی همچنین در خصوص برنامه های پیش بینی شده اداره كل ارشاد استان در نیمه دوم امسال گفت: برگزاری جشنواره موسیقی، برگزاری سوگواره تعزیه، افتتاح مكتب خانه موسیقی، تشكیل تعاونی مسكن هنرمندان، برگزاری جشنواره استانی فیلم و عكس، خرید كتاب استانی، افتتاح هفت كانون فرهنگی هنری مساجد و ... از جمله این برنامه ها است.

ثابت قدم تصریح كرد: اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان برای اجرای فعالیت های قرآنی در استان از دیگر برنامه های شش ماه دوم امسال است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش سبگ زندگی اسلامی در استان خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان موضوع سبك زندگی اسلامی را مورد تاكید قرار دادند و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: جشنواره سبك زندگی اسلامی به صورت منطقه ای و با مسئولیت خراسان شمالی برگزار می شود.

وی پیگیری اقتصاد و تجارت رسانه ها به منظور تقویت رسانه های استان را از دیگر برنامه های مهم این اداره كل در نیمه دوم امسال عنوان كرد.

انتهای خبر/.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.