رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان بخاطر مشارکت مردم با هیچگونه مشکل مالی روبه رو نیست و در این زمینه کمبودی ندارد.

سازمان داوطلبان هلال احمر بخاطر مشارکت مردم مشکل بودجه ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دکتر فرحناز رافع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: دلیل اصلی نبود مشکل مالی، وابستگی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به مشارکتهای مردمی و شعار عملی آن مبنی بر حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

وی پیرامون برنامه های موفق جذب داوطلبان به جمعیت هلال احمر نیز گفت: اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید در قالب کاروانهای مهر و نشاط و امید در شهرستانهای کم برخوردار در حال اجرا است و تاکنون نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
اجرای برنامه هایی همچون جنگ شادی، تونل سلامت و ایستگاه سلامت، آموزش و ویزیت رایگان بیماران را از ویژگیهای این طرح برشمرد.
وی افزود: در چارچوب طرح ارمغان مهر نیز با کمک خیران و مشارکت مردم ساز و کاری ایجاد شده که داوطلبان علاقه مند و واجد شرایط یک یا چند دوره آموزشی را طی کنند.
رافع در ادامه همچنین گفت: در مورد کودکان نیازمند به خصوص کودکان کار نیز تا زمانی که بر اساس روشهای فعلی و کمکهای مالی دستگاههای اجرایی گام برداریم هیچگاه نمی توانیم موفقیتی داشته باشیم.
وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب طرح ارمغان مهر علاوه بر اهدا ملزومات تحصیلی و بهداشتی به دانش آموزان اقشار آسیب پذیر، محروم و مناطق دورافتاده، کودکانی را که امکان حضور در فضای آموزشی ندارند تحت پوشش آموزش و توانمندسازی قرار می دهند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
طرح عقیق احسان با نگاه وقف، طرح امداد سبز در حوزه محیط زیست، محرومیت زدایی، همکاری و مشارکت با سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی مردم به ویژه خانواده های محروم و خانواده های زندانیان را از دیگر برنامه های مهم سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برشمرد.
وی در خصوص فعالیتهای این سازمان در خراسان رضوی نیز گفت: هلال احمر خراسان رضوی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و در سطح ملی نیز بطور جدی و چشمگیر فعالیتهایی انجام داده است.
رافع با اشاره به یک میلیون و 400 هزار جمعیت حاشیه نشین در مشهد افزود: با همکاری هلال احمر خراسان رضوی، سازمان داوطلبان، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت بهبود یافتگان طرحی با هدف آموزش خانواده های مهاجرین و محروم در حال اجرا است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: یک میلیون نفر در کشور عضو هلال احمر هستند.
افزون بر یک میلیون نفر زن و مرد عضو داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران در چهار دسته هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت سازماندهی شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.