قدس آنلاین – سبزوار : معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دولت یازدهم به توسعه و صنایع دستی روستاها و مناطق محروم توجه ویژه ای دارد.

توجه به  توانمندی روستائیان زمینه اشتغال پایدار در روستا را نیز فراهم می کند

به گزارش قدس آنلاین احمد برادران درحاشیه نخستین جشنواره سفالگری روستای برآباد از توابع بخش روداب سبزواردر گفت و گو با خبرنگار ما در سبزوار با بیان اینکه دولت برای توسعه روستاها اقدامات خوبی انجام داده و تسهیلات و اعتبارات مناسبی برای احیا و ارتقای صنایع دستی روستاها در نظر گرفته است افزود : جشنواره سفالگری روستای برآباد به عنوان یکی از جلوه های توانمندی منطقه سبب شناخته شدن ظرفیت های این روستا می شود.

وی با اشاره به اینکه آثار خلق شده توسط هنرمندان این روستا در منطقه بی نظیر است تصریح کرد :هنر سفالگری یکی از هنرهای بسیار زیبا و با احساس است و قطعا توجه به  توانمندی روستائیان زمینه اشتغال پایدار در روستا را نیز فراهم می کند .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار هم به خبرنگار ما با بیان اینکه روستای برآباد ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد یاد آور شد: در صدد هستیم این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری غرب استان خراسان رضوی تبدیل کنیم.

محمود رضا سلیمانی اظهار داشت : مناطق روستایی سبزوار دارای ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری هستند که برای احیای آن برنامه ریزی شده است.

روستای برآباد بخش روداب سبزوار با حدود 250 خانوار جمعیت در حدود 47 کیلومتری جنوب غربی سبزوار قرار دارد.

شغل اصلی مردم روستای برآباد از قدیم الایام کوزه گری و سفالگری بوده که اینک در حال فراموشی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.