فخرایی: عزاداری و روضه برای امام حسین(ع) و ذکر فضایل و مظلومیتهای آن امام شهید در طول تاریخ سبب افشای ستم پیشگی و قیام علیه حکومتهای ظلم بوده است.

شمیم محرم در حرم مطهر رضوی وزیدن گرفت

حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی‌فر با عنوان این مطلب در مراسم استقبال از ماه محرم با حضور هیأتهای عزاداری مشهد مقدس در صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: قیام و زنده نگاه داشتن یاد امام حسین(ع) سبب شد ماهیت پلید حکومت ستم پیشه بنی امیه- که نماینده اسلام دروغین بود- برملا شود.

مدرس حوزه علمیه بیان داشت: در طول دوران ستمشاهی نیز عزاداری برای اباعبدا...(ع) ممنوع شده بود، زیرا که از عزاداری به عنوان مقدمه‌ای برای قیام مردمی علیه حکومت خود، احساس خطر می‌کرد.

وی افزود: از این رو ائمه طاهرین(ع) در طول تاریخ، عزاداری و احیای نام و قیام اباعبدا...(ع) را همیشه برپا داشته‌اند. وی با ذکر روایتی در فضیلت عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) از فضیل بن یسار به نقل از امام صادق(ع)، حضور و توجه ائمه اطهار(ع) و رسول اکرم(ص) در عزاداری‌های امام حسین(ع) را یادآور شد.

این خبر حاکی است در ادامه این مراسم اهدای شال سیاه محرم به عنوان نماد عزاداری امام رضا (ع) به سی نفر از مؤسسان هیأتهای مذهبی مشهد از سوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی و معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوي اهدا شد.

این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی همراه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.