قدس آنلاین:مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: زمین لرزه اخیر به ۴۳۰ واحد مسکونی واقع در نوار مرزی این استان خسارت زد.

زلزله اخیر به ۴۳۰ واحد مسکونی نوار مرزی خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین عظیمی با اشاره به خسارات زمین لرزه ۵.۲ ریشتری که سحرگاه سه شنبه در کشور ترکمنستان و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر راز خراسان شمالی روی داد، اظهار داشت: این زمینه لرزه به ۴۳۰ واحد مسکونی نوار مرزی این استان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۲۹ واحد مسکونی بین صفر تا ۳۰ درصد، ۹۰ واحد بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۱۴ واحد مسکونی نیز بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند.

عظیمی با بیان اینکه همچنین افزون بر واحدهای مسکونی سه مسجد واقع در این منطقه نیز خسارت دیده اند، افزود: منازلی که تا ۳۰ درصد خسارت دیده اند قابل سکونت هستند اما در مورد واحدهای مسکونی که بیش از ۳۰ درصد خسارت دیده اند مالک در صورت تمایل می تواند با دریافت تسهیلاتی از محل ستاد بحران نسبت به احداث منزل جدید اقدام کند.

وی تصریح کرد: البته هنوز اعتباری از محل بحران به استان اختصاص نیافته اما زلزله زدگان می توانند از محل اعتبارات بنیاد مسکن نسبت به دریافت تسهیلات بازسازی منازل خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش سه شنبه هفته گذشته زمین لرزه ای به شدت ۵.۲ ریشتر در ترکمنستان و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر راز خراسان شمالی و در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داد که شدت آن حتی در برخی از نقاط شهر بجنورد نیز احساس شد.

به دنبال آن، پس لرزه هایی به شدت ۳.۴، ۲.۵، ۳، ۳، ۴، ۲.۸، ۲.۷، ۱.۹، ۲.۹، ۲.۴، ۲.۱، ۲.۹، ۳.۷ نیز تا آخرین ساعت سه شنبه این منطقه را لرزاند که مرکز تقریبی آن در ترکمنستان و در محدوده ۵۰ کیلومتری با شهر راز خراسان شمالی قرار داشته است.

بر اساس رصد سایت مرکز لرزه نگاری کشوری، این پس لرزه ها از سحرگاه چهارشنبه نیز همچنان در همان محدوده جغرافیایی ادامه داشته است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.