ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان در ماه های محرم و صفر خبر داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران

به گزارش قدس آنلاین از ساری ، حجت‌الاسلام ستارعلیزاده در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی ، مکتب سرخ عاشورا و باورهای عمیق مردم را در مساله عاشورا بارور می‌کند ، افزود : طرح بصیرت عاشورایی باید اهداف والای نهضت حسینی و مقاصد امام حسین (ع) را دنبال کند.

وی اجرای نیت واقفان خیراندیش را از اهداف و برنامه‌های مهم اوقاف در ماه محرم دانست و گفت : روحانیون آشنا به مسائل روز برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند و در این راستا 584 روحانی که 60 نفر آن‌ها از قم هستند ، به بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه‌اندازی خیمه معرفت با غرفه‌های مشاوره کودک ، عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات دینی در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت : خیمه معرفت در 50 بقعه متبرکه مازندران راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه 120 دفتر مشاوره در بقاع متبرکه که قابلیت راه‌اندازی خیمه معرفت را ندارند برپا می‌شود ، ادامه داد:  حضور مردم در بقاع متبرکه به مراتب بالاتر از دیگر اماکن مذهبی است.

وی با بیان اینکه نماز روز عاشورا در امامزادگان سراسر استان برپا می‌شود ، افزود : مراسم رهروان زینبی سال گذشته بسیار پرشور برگزار شد و امسال هم در 12 بقعه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مراسم ختم قرآن در ایام ماه محرم و صفر در 300 بقعه متبرکه برگزار می‌شود ، گفت : حدود 70 درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری امام حسین (ع) است و 2162 موقوفه در حوزه تعزیه و 297 موقوفه برای روضه‌خوانی است.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه در راستای اجرای نیت سال گذشته 5 میلیارد ریال اطعام ‌دهی انجام شد ، تصریح کرد : برای روضه‌خوانی بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و برای تعزیه ‌داری یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اجرای نیت واقف هزینه شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 300 محفل انس با قرآن‌کریم در ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار شد، افزود : پیشنهاد می‌کنم مراسم عزاداری خانواده بزرگ اصحاب رسانه در ماه محرم در یکی از بقاع متبرکه استان برگزار شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.