یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت صبح دیروز در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها با حضور مسؤولان و فرماندهان سپاه خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری یادواره  شهید شوشتری و شهدای وحدت در خراسان

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، فرمانده تیپ امام صادق(ع) و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در این یادواره با بیان اینکه ما دین اسلام را مدیون شهدا هستیم و امروزه هرچه داریم از خون پاک آن‌هاست، عنوان کرد: دشمن با دو هدف جمعی می‌خواهد به ما ضربه بزند که سقوط کامل نظام هدف اول آن است و هدف دیگر آن  تجزیه کشورهای اسلامی است.

وی گفت: دشمن نقطه کانونی بیداری اسلامی را جمهوری اسلامی می‌داند و کشورهایی همچون عراق و سوریه  خاکریز جمهوری اسلامی هستند،بنابراین دشمنان می‌خواهند آن‌ها را از بین ببرند تا کشور ما را نابود کنند.

یادآور می‌شود، در ادامه مراسم ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت با پخش کلیپی از شهید شوشتری پخش شد. همچنین با مداحی و سینه‌زنی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) در وصف شهدای مدافع حرم این مراسم به پایان رسید.

خبر دیگری حاکی است فرمانده سپاه امام رضا (ع) به همراه جمعی از مسؤولان سپاه خراسان رضوی با حضور در منزل سردار شهید نورعلی شوشتری، با خانواده  ایشان دیدار و گفت‌گو کرد.

سردار نظری در این دیدار، شهید شوشتری را اسوه جهاد خواند و گفت: از این شهید بزرگوار درس استمرار در ماندن در راه جهاد و مبارزه را آموختم.

وی به بیان روحیه جهادگری شهید شوشتری پرداخت و عنوان کرد: ایشان در جبهه و پس از پایان دفاع مقدس در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور، بر حضور در سنگر جهاد تأکید و اصرار داشت.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به لزوم گسترش روحیه جهادی در سپاه پاسداران، اظهار داشت: اگر بتوانیم الگوی جهاد و مبارزه را از شهید شوشتری دریافت و در بدنه سپاه پاسداران بخوبی پیاده‌سازی و منتقل کنیم، شاهد تأثیر بسیار خوبی خواهیم بود.

*شهید شوشتری انقلاب اسلامی را به مناطق محروم برد

به گزارش «مشهد پیام»، سردار منصوری، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیز در این دیدار با یادآوری نقش مؤثر شهید شوشتری در تغییر نگرش مردم مناطق محروم نسبت به انقلاب اسلامی، گفت: در بازدیدی که از یکی از این مناطق داشتیم، مردم به‌گونه‌ای درباره شهید شوشتری صحبت می‌کردند که گویی سالها ایشان را می‌شناختند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع)، هم روش و منش حرکتی شهید شوشتری در ایجاد همدلی بین مذاهب را یک الگو برای کشور توصیف کرد و گفت: فرهنگ، روش و حرکتی که ایشان برای همدلی با اهل سنت ایجاد کرد، برای کشور یک الگو شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ولایتمداری شهید شوشتری، اظهار داشت: وی نسبت به رهبری بسیار تعبد و عنایت داشت، بصیرت شهید شوشتری و علاقه‌ای که به حضرت آقا داشت، اطرافیان را تحت تأثیر قرارداد و سبب شد تا امروز نیز این فرمانده به‌عنوان یک فرمانده پیشتاز در ولایتمداری شناخته شود.

توجه ویژه به خانواده شهدا

طیبه درّی، همسر شهید شوشتری نیز در این دیدار گفت: شهید شوشتری به خانواده شهدا توجه خاصی داشت، روزهایی که از جبهه بازمی‌گشت، سرکشی از منازل شهدا، یکی از کارهایی بود که ایشان به آن اهتمام داشت.

وی بابیان اینکه شهید شوشتری علاقه زیادی به دستگیری از نیازمندان داشت، افزود: ایشان همواره می‌گفت، «مدیونی اگر مادر شهید را ببینی و از جای خود بلند نشوید».

*برگزاری یادواره شهدای وحدت در خراسان شمالی

گزارش خبرنگار ما از بجنورد هم حاکی است، یادواره شهدای وحدت «شهیدان شوشتری و محمدزاده» در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در این یادواره، با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در قله اقتدار، صلابت، امنیت و افتخار است، گفت: بدون تردید همه این موفقیت ها و پیروزی ها را مدیون شهدا هستیم.

سردار سید حسن مرتضوی، تأکید کرد: باید راه و سیره شهدا را مورد بازشناسی قرار دهیم و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به شهدای وحدت، اظهارداشت: خون شهدای وحدت در منطقه سیستان موانع بر سر راه وحدت شیعه و سنی را برداشت و یک وحدت بی نظیر و کاربردی در آن منطقه شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز در ادامه به بیان مطالبی در خصوص زندگی و راه شهدا پرداخت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.