معاون آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های شب و روز عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی توسط معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تشریح شد.

ویژه برنامه‌های عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس‌رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی اظهار داشت: ویژه برنامه عزاداری مراسم شب عاشورای حسینی از ساعت 5:45 در رواق امام خمینی(ره) با قرائت زیارت امین الله و زیارت عاشورا توسط علی خوش‌چهره و ناصر کهربایی آغاز می‌شود و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی جعفر ملائکه، کاظم غلامشاهی و امیر عارف ادامه می‌یابد.

وی خطبه خوانی شب عاشورا را از دیگر برنامه‌های این مراسم ذکر و افزود: آئین خطبه خوانی شب عاشورای حسینی جمعه یک آبان با سخنرانی حجت الاسلام عبدخدایی و مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت(ع) علی خوش چهره بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی و رواق دارالحکمه برگزار می‌شود.

حسینی، قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل و با صد لعن و صد سلام، برگزاری آیین مقتل خوانی، مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که برای عموم عزاداران حسینی در ظهر عاشورا مصادف با 2 آبان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و آیت الله محسن کازرونی و حجت‌الاسلام اسلامی فر در این ویژه برنامه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

حسینی گفت: برگزاری ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی نیز با حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ای در شب عاشورای حسینی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی ویژه عموم زائران در رواق امام خمینی(قدس سره) برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام جمالی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.