عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جداول مربوط به افزایش هزینه پرداختی برای آب و محاسبه تصاعدی آب بها برای مشترکان پرمصرف توسط وزارت نیرو اعلام شده و مجلس با آن موافقت کرده است که به زودی اجرایی می‌شود.

جداول وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب مورد تأیید مجلس است

به گزارش قدس آنلاین، سیدهاشم بنی هاشمی در گفت‌وگو  با تسنیم، اظهار داشت: اگر مصرف آب به درستی انجام بگیرد نیازی به جیره بندی و یا تدابیر دیگر برای مدیریت بحران نیست اما هم اکنون نشانی از رفتار صرفه جویانه در مردم دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر حجم آب تولید شده توسط تعداد کمی از افراد مصرف می‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال مردم تهران که بخش کمی از جمعیت کشور به حساب می‌آیند بیشترین حجم آب را مصرف می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت آب که اخیرا در کمیسیون انرژی مطرح شده بود هم اکنون جدی شده است، خاطرنشان کرد: جداول مربوط به افزایش قیمت به ویژه برای مشترکان پرمصرف تهیه شده و به زودی به اجرا در می‌آید.

بنی هاشمی در ارتباط با راهکارهایی که برای مشکل آب ممکن است به اجرا دربیاید، بیان کرد: یکی از راهکارها  قاعدتا در مناطقی که کمبود زیاد باشد جیره بندی است اما در حال حاضر این موضوع به طور رسمی مطرح نشده است.

وی با تأکید بر لزوم کاهش مصرف آب در کشور، تصریح کرد: یکی از راهکارهای عملی برای این موضوع افزایش قیمت آب است که برای مشترکان پرمصرف به صورت تصاعدی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وضعیت آب در خراسان رضوی را در نقطه بحرانی اعلام کرد و افزود: برای رفع این مشکل انتقال آب سد دوستی به سد کارده و طرق در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند به ذخیره این آب کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.