قدس آنلاین:مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از مراجعه ۵۸۱ شهروند این استان در تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته ۴۷۹ نفر بود.

۵۸۱شهروند خراسان شمالی درتاسوعا وعاشورا برای اهدای خوان مراجعه کردند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، احسان روشن روان اظهار داشت: از مجموع این تعداد 55 درصد در طرح نذر خون ثبت نام و کارت نیز دریافت کردند.

وی افزود: 205 تن نیز از این شهروندان موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهار داشت: همزمان با اجرایی شدن طرح کشوری نذر خون در اقدامی نمادین این چادر در بجنورد مرکز این استان نیز در ایام تاسوعا و عاشورا بر پا شد و مراجعه کننده ها با اهداف اجرای طرح آشنا شدند.
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی هدف از اجرای این طرح را سوق دادن اهدا کنندگان به منظور اهدای خون مدیریت شده در زمان های مورد نیاز و برنامه ریزی برای جلوگیری از تجمع بیش از حد خون در ایام محرم عنوان کرد.
روشن روان افزود: اهدا کنندگان با ثبت نام در این طرح، سازمان انتقال خون را در مدیریت تامین خون مراکز درمانی و نیز جلوگیری از انباشت بیش از حد خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یاری کردند.
وی گفت: هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی داوطلبان بی شماری برای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند می شتابند اما یکی از مشکلات انباشت خون در این روزها بود که با اجرای نذر خون این مشکل برطرف شد زیراکه زمان اهدای خون برای داوطلبان مشخص شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.