قدس آنلاین: معاون وزیر اقتصاد، اتاق بازرگانی را به خیمه مقدس دفاع از اقتصاد کشور تشبیه کرد و گفت: تقدس این خیمه مانند خیمه عملیات زمان دفاع مقدس است.

اتاق بازرگانی خیمه دفاع از اقتصاد کشور است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد خزاعی در نشست ویژه سرمایه‌گذاری خارجی استان که در استانداری اصفهان برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را لازمه اقتصاد ایران برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم که اقتصاد کشور در برابر ضربه‌ها و تراکنش‌های خارجی مقاوم شود و این مهم زمانی تحقق می‌یابد که وابستگی به درآمدهای نفتی کم شود.

وی اصفهان را مرکز سیاسی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری ایران نام برد و ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری خارجی طی چند سال گذشته در استان اصفهان 2 میلیارد دلار بوده و رتبه دوم را در کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به خود اختصاص داده است و نشان از توانمندی این استان در بدترین شرایط ممکن است.

معاون وزیر اقتصاد تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در ایران را یک باید تعریف کرد و تصریح کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی هم که شده باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم سازیم.

خزاعی توجه به صادرات غیر نفتی را عامل تقویت اقتصاد کشور دانست و گفت: توسعه صادرات نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران در سایر کشورها را افزایش می‌دهد و نمونه بارز آن را در عراق، افغانستان و سوریه قابل مشاهده است.

وی توجه به موضوع سرمایه گذاری را یک ضرورت دینی، عقلی و شرعی دانست و اضافه کرد: علت اینکه دشمنان ایران ازسلاح تحریم اقتصادی استفاده کردند به این دلیل بود که اقتصاد ایران در این بخش نفوذ پذیر نشان داد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران طراحی نقشه راه تامین مالی اقتصاد ایران را یک ضرورت برشمرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و خدماتی هیچ‌گونه نقشه راهی که مشخص کند از چه ابزارهای مالی مانند BOT، فاینانس، یوزانس و غیره  باید استفاده کرد، وجود ندارد.

وی از موافقت نامه همکاری گمرکی ایران با کشورهای هدف خبر داد و اظهارداشت: این موافقت نامه‌ها در کنار اجرای رتبه بندی می‌تواند به توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و مبادلات تجاری کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.