قدس آنلاین – رها واعظی: محققان برای خطرات ناشی از لوازم دیجیتالی در زندگی و جوامع بشری آینده هشدار جدی دادند.

آینده ی دیجیتالی، خطری برای جوامع بشری

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دنیای دیجیتال در حال توسعه است. چه بخواهیم، چه نخواهیم، جوامع بشری در آینده یی نه چندان دور شاهد تکنولوژی های بزرگ در سطح زندگی خواهد بود و شرکت های بزرگ تکنولوژی برنامه هایی جدی برای آینده یی نه چندان دور در سر دارند.

اما در حال حاضر محققان با اشاره به هدست های واقعیت مجازی و انجام مطالعات بر روی آثار تکنولوژی در جوامع پیشرفته، نتایج هشدار دهنده یی را منتشر کرده اند.

در مقاله ی منتشر شده توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن، به سرعت تبدیل جوامع مکانیکی به جوامع دیجیتال اشاره شده است.

در این مقاله مسائل مربوط به نظارت، حفظ حریم خصوصی، امنیت، مالکیت معنوی، کاهش پیشرفت ذهنی، ایجاد کندی در حافظه و سایر موارد مشابه در جامعه ی جهانی اشاره شده است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن لیستی از توصیه های لازم را برای دولت های پیشرفته جمع آوری کرده اند و چشم انداز زندگی دیجیتالی آینده را در آن ارائه داده اند.

به گفته ی محققان برای جلوگیری از خطرات زندگی دیجیتال آینده باید سیستم ها تقویتی انعطاف پذیری ایجاد کرد تا امکان انعکاس تغییرات فرهنگی و کنترل آن ها ممکن باشد.

همچنین سازندگان تکنولوژی باید مدل سازی هایی برای جلوگیری از تهدیدهای امنیتی ایجاد کنند و به علاوه برای جلوگیری از آسیب های جسمی ناشی از دیجیتالی شدن جوامع باید برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد.

این تصمیم گیری ها باید با توجه به تنوع ذهنی کاربران و توسعه ی تجارت جهانی و سیستم های امنیتی انجام شود.

هر چند این کار تحقیقاتی بسیار دشوار و مهم بوده است اما ترکیب به دست آمده از فرآیند این تحقیق باعث ایجاد یک سند سیاسی واحد برای آینده ی جوامع پیشرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.