رئیس اداره سیاستگذاری تعرفه و نظام پرداخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت پرداخت مطالبات حوزه پزشکی از سوی بیمه ها به شرایط قبل بازگشته و اکنون حتی شرایط از سالهای ۹۲ و ۹۳ هم بدتر شده است.

وضعیت پرداخت مطالبات بیمه ها به شرایط قبل بازگشته است

 به گزارش قدس آنلاین، سعید معنوی در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاههای قطب شمال شرق کشور در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت وضعیت پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها اصلاح شد و زمان پرداخت مطالبات به یک و دو ماه بعد از ارائه مستندات رسید.
وی ادامه داد: اما از زمان اجرایی شدن دستورالعمل ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی، پرداخت مطالبات به روال قبل بازگشت و اکنون با تاخیرهای شش ماهه مواجه شده است.
رئیس اداره سیاستگذاری تعرفه و نظام پرداخت وزارت بهداشت گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستانها اکنون یکی از چالشهای 'طرح قاصدک' یا نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد است که در اجلاس معاونان درمان دانشگاههای قطب شمال شرق کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: طرح قاصدک یک سامانه ملی است که بر اساس معیارهای آن دستمزد کارکنان شاغل در بیمارستانها شامل پزشک و غیر پزشک پرداخت می شود.
معنوی ادامه داد: در قالب این طرح پرداختها عادلانه تر و امکان پیگیری و بررسی شکایتها هموار و شفاف تر شده است.
وی گفت: طرح نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد اکنون در 73 درصد بیمارستانهای کشور اجرا می شود.
رئیس اداره سیاستگذاری تعرفه و نظام پرداخت وزارت بهداشت
افزود: در برخی از بیمارستانها به علت فراهم نبودن زیرساختها و مستقر نشدن سامانه اچ.آی.اس اجرای این طرح با مشکل مواجه است.
وی ادامه داد: این طرح باید تا سال آینده در همه بیمارستانهای کشور اجرایی شود.
معنوی همچنین به اشتراک گذاشتن تجربیات و بررسی نقاط قوت و ضعف طرح نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد را از مهمترین مباحث اجلاس معاونان درمان دانشگاههای قطب شماره شرق کشور عنوان کرد.
اجلاس معاونان درمان دانشگاههای قطب شمال شرق با حضور دانشگاههای علوم پزشکی این منطقه از کشور در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.