در آستانه اربعین حسینی جمعی از کارکنان مجموعه آستان قدس رضوی به منظور احیای سنت حسنه اهدای خون، اقدام به اهدای خون به بیماران نیازمند کردند.

كاركنان آستان قدس رضوي خون اهداء كردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مسئول روابط عمومی دارالشفای امام رضا(ع) در این باره گفت: در این طرح که با مشارکت و همکاری موسسه درمانی آستان قدس رضوی و سازمان انتقال خون اجرا می شود، جمعی از کارکنان این نهاد مقدس با حضور در محل خون گیری واقع در طبقه منهای یک دارالشفای امام اقدام به این عمل خداپسندانه کردند.

وی افزود: این اقدام در واقع به منظور احیای سنت اهدای خون به جای قمه زنی برای ابراز محبت و  ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت می گیرد.

 مسئول روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: اهدای خون نه تنها باعث ایجاد سلامتی و نشاط در فرد اهدا کننده، بلکه باعث بازگشت سلامتی به بیماران نیازمند به خون نیز می شود. 

وی ادامه داد: برخی برای نشان دادن عشق و علاقه خود به امام حسین(ع) اقدام به قمه زنی می کنند که این اقدام توسط بسیاری از علما و بزرگان دینی رد شده است.

شالفروشان افزود: این افراد می توانند با اهدای خون به بیماران خونی علاوه براینکه سلامتی را به یک بیمار برمی گردانند، از اجر و صواب الهی نیز برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به فواید اهدای خون برای فرد اهدا کننده، اظهار کرد: کاهش غلظت خون، جلوگیری از ابتلا به کم خونی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های خونی و ... از جمله فواید این اقدام خداپسندانه است و به همین خاطر توصیه می شود برای سلامتی هر شش ماه یک بار با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کنیم.

شالفروشان  همچنین از انجام آزمایش های غربال گری خون به صورت رایگان برای اهدا کنندگان خبر داد و گفت: تست های غربالگری روی خون های اهدا شده صورت می گیرد و در صورت وجود بیماری یا مشکل خونی از طریق پیامک به وی اطلاع داده می شود تا با مراجعه به مراکز درمانی اقدام به درمان و رفع مشکل آن کند.

وی با اشاره به استقبال کارکنان آستان قدس رضوی از این طرح، پیش بینی کرد، بیش از 150 واحد خون در مدت اجرای این  طرح توسط پرسنل آستان قدس رضوی اهدا و از طریق مرکز انتقال خون در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد. 

وی متذکر شد: اجرای طرح اهدای خون در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 26 و 27 آبان ماه جاری از ساعت 8:30 تا 16:00 در طبقه منهای یک دارالشفای امام انجام می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.