قدس آنلاین:فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی از اجرای یک هزار و ۲۰۰ برنامه طی هفته بسیج در استان خبرداد.

 اجرای ۱۲۰۰ برنامه طی هفته بسیج در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: طی هفته بسیج سال جاری یک هزار و 200 برنامه در سه هزار نقطه از استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج دست قدرت خدا» در سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف در اجرای این برنامه ایجاد و نشر تفکر بسیجی و تقویت روحیه استکبار ستیزی است.

مرتضوی عنوان کرد: برگزاری نشست های تخصصی ،برپایی کارگاه‌های تخصصی سبک زندگی اسلامی، شرکت بسیجیان در نماز جمعه،حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران از مهمترین برنامه های هفته بسیج در استان است.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین نیازهای انقلاب پرداختن به وحدت عملی در اقشار و مذاهب است،خاطر نشان کرد: وجود اقوام مختلف در سطح کشور و به تناسب آن در استان باید سبب هم افزایی و همدلی بیشتر شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان‌شمالی با تاکید بر این که عمق انقلاب اسلامی توسعه، ترویج و تبیین تفکربسیجی و ساختار بسیج در سراسر جهان است، یادآورشد: در حال حاضر ۲۵میلیون نفر از جمعیت ایران اسلامی در قالب سازمان بسیج مستضعفین سازماندهی شده اند.

مرتضوی با ذکر این که در خراسان‌شمالی نیز۳۵۰هزار نفر از جمعیت استان با بسیج ارتباط ساختاری و سازمانی دارند،خاطرنشان کرد: هم اکنون۲۲ قشر در قالب بسیج شناسایی شده است.

وی با اشاره به این که خراسان‌شمالی در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یادآورشد:با همکاری دستگاه های اجرایی استان و تشکیل ستادهای شهرستانی اجلاسیه سه هزار شهید در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

مرتضوی در خصوص رویکرد بسیج در برگزاری انتخابات سال جاری ،گفت: حکومت اسلامی بر پایه مردم و اسلام شکل گرفته و مقبولیت نظام از سوی مردم و مشروعیت آن را از ناحیه اسلام می دانیم.

وی با بیان این که بسیج خود را ملکف می داند تا برای این حرکت اساسی، آحاد مردم را نسبت به ارزش های اسلامی آگاه کند،افزود: امسال نیز همانند 36 سال گذشته بسیجیان استان در راستای مشارکت بیش از پیش مردم در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش خواهند کرد.

مرتضوی ادامه داد: در این راستا برگزاری دوره های بصیرت افزایی برای مردم در سطح پایگاه‌ها، محلات، بخش ها و شهرستانهای استان از سوی بسیج در دستور کار قراردارد.

وی اظهار داشت: بسیج به منظور تامین امنیت انتخابات پیش رو در خراسان شمالی آمادگی کامل دارد.

مرتضوی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه گفت: امروز شاهد تفکر بسیجی نه‌تنها در ایران بلکه در منطقه هستیم و بسیاری از توطئه‌ها و مشکلات که در کشورهای منطقه ایجاد شده توسط بسیج خنثی شده است.

وی درباره حضور بسیجیان در فضای مجازی ،گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم شایسته و بایسته در فضای مجازی حضور پیدا کنیم،این درحالیست که مقدمات این کار در حال پیگیری است و درخواست بسیجیان از سطوح بالای سازمانی ،ارائه مجوزهای لازم به منظور ورود به این حوزه است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور تفکر بسیجی در فضای مجازی، بستری برای تسخیر این فضا نیز توسط بسیجیان فراهم شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.