قدس آنلاین _فرمانده نداجا در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان نداجا که در رواق دارلحدایه حرم مطهر برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری در تاریخ ۸ مهر ۹۴ در دانشگاه افسری نوشهرایمان و اعتقاد قوی شجاعت و علم را سه شاخصه مهم برای رزمندگان دانستند.

دریادار سیاری: بدون علم سلاحمان در مقابل دشمن کند می شود

 

به گزارش قدس آنلاین دریادار حبیب الله سیاری اظهار داشت: رزمنده ای که در نیروهای مسلح خدمت می کند باید دارای ایمان قوی باشد و اگر ایمان نباشد کاری  که انجام میدهد دینی نیست، چنانکه قدرت دارد اما کارش خلاف انسانیت است مانند رژیم سعودی که به دلیل بی ایمانی اش مسلمانان بی گناه یمن را می کشد.

وی افزود: ایمان و اعتقاد لازمه شجاعت است از این رو رزمنده باید بتواند در بدترین شرایط مقابل دشمن بایستد و اگر ایمان و اعتقاد نداشته باشد شجاعت هم نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: اگر علم نداشته باشیم سلاح مان در مقابل دشمن کند می شود  و کسی که شمشیرش برنده تر باشد پیروز است اما اگر علم داشته باشیم  اجازه نمی دهیم سلاحمان کند شود و در جهت مقابله دشمن در جبهه ها  از سلاح به روز برخورمی شویم.

وی بیان داشت: در بحث ناوشکن ها در خلیج عدن 35 کشور جهان حضور دارند و در برابر دزدان دریایی می ایستند و خوشبختان در این میان  ایران به تنهایی  در این منطقه مهم جهان مقاومت کرده و سربلند بوده است.

دریادار حبیب الله سیاری علاوه بر این عنوان کرد: امروز علاوه بر جنگ سخت جنگ نرم مورد توجه قرار گرفته و دشمن وقتی متوجه شد در جنگ سخت حریف ایران نمی شود، جنگ نرم را با هدف تغییر افکار و اعتقادات جوانان به راه انداخت.

فرمانده نداجا تغییر در سبک زندگی را مهم ترین راهکار دشمن عنوان کرد و گفت: نباید اجازه دهیم جوانان استحاله شوند  بلکه باید بکوشیم از جوانان آینده ساز کشور غافل نشویم.

وی در این خصوص تغییر در لباس پوشیدن، تغییر نحوه برگزاری مراسم عزاداری ،ساخت و ساز خانه ها و نوع غذا خوردن را بخشی از اثرات تغییر سبک زندگی عنوان کرد .

حجت الاسلام حسن زاده معاون فرهنگی راهبردی آجا  نیز اظهار داشت: در این دوره از مسابقات قرآنی 130نفر در رشته های حفظ 5 10 15 و 30 جزء قرات ترتیل اذان و تفسیر سطح یک و دو به رقابت پرداختند که در پایان بندر عباس با 550 امتیاز تهران با 265 امتیاز و بوشهر با 235 امتیاز رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و 27 برگزیده آن در مسابقات قرآنی آجا که در تهران برگزار میشود حاضر خواهند بود.

حجت الاسلام روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی نداجا هم گفت: عمل به توصیه های دینی و قرآنی همیشه مورد توجه بوده و برگزاری مسابقات قرآن زمینه و مقدمه ای برای آن است.

وی بیان داشت:در احادیث ذکر شده از سوی اهل بیت انسان به زینت دادن با قرآن دعوت شده و صوت زیبا هدف نیست بلکه هدف عمل به قرآن است.

او عنوان کرد که پیامبر ص فرمودند: آیه الکرسی با عظمت ترین آیه قرآن است  و در قرآن عدالت خواه ترین و ترس آور ترین و امید بخش ترین آیات آمده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.