قدس انلاین: به یقین انسان مجاهدی را که نزد امام خمینی (ره) پرورش یافته است، کسی بهتر از مدرسش نمی شناخت و عطر کلام ایشان که چنین گلی را پوشش و به انقلاب اسلامی، مسلمانان و مستضعفان جهان هدیه گردانید، شیرین ترین و دلنواز ترین گفتارها محسوب می گردد.

گوشه ای ویژگی های ممتاز حضرت آیت الله خامنه ای در لسان امام خمینی (ره)

به گزارش قدس انلاین، در آیینه ی کلام امام خمینی (ره) که به مناسبت های مختلف و گوناگون، به رغم سیره و روش خود که افراد بی جا در طی زندگیشان نمی ستودند؛ الا بندرت، برجستگی های مقام شاگرد صالح خود ـ حضرت آیت الله سید علی خامنه ای ـ را این گونه بر شمرده اند، که شاید تنها ذکر تعداد اندکی از آنها خالی از لطف نباشد.

بازوی توانای جمهوری اسلامی

امام خمینی (ره) فرموده اند: این جانب که از سال ها قبل از انقلاب با جناب عالی (آیت الله خامنه ای) ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمدالله تا کنون باقی است، جناب عالی را یکی از بازو های توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنای به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید می درخشید.

عالم به دین و سیاست

حضرت امام خمینی(ره) پس از انتخاب حضرت خامنه ای به عنوان رئیس جمهور ایران طی سخنانی فرمودند: خداوند متعال بر ما منت نهاد که افکار عمومی را برای انتخاب رئیس جمهوری متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست هدایت فرمود.

دعوت کننده به صلاح و سداد

امام خمینی (ره) پس از ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در 6 تیر 1360 در سخنان خود درباره ی جایگاه حضرت خامنه ای فرمودند: اینان [منافقین] آن قدر از بینش سیاسی بی نصیب اند که بی درنگ، پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت، به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند (آیت الله خامنه ای) که آوای دعوت او به صلاح و سداد، در گوش مسلمین جهان طنین انداز است.

سرباز فداکار جبه های دفاع

همچنین امام (ره) پس از مشاهده ی بی دریغ تلاش های آیت الله خامنه ای در جبهه های جنگ تحمیلی درباره ی ایشان فرمودند: من به شما، خامنه ای عزیز، تبریک می گویم که در جبهه های نبرد، با لباس سربازی و در پشت جبهه، با لباس روحانی، به ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی، سلامت شما را برای ادامۀ خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.

سازش ناپذیز با دشمنان

حضرت امام (ره) در اولین حکم تنفیذ ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای درباره ی اوصاف ایشان فرمودند: ایشان به حکم قرآن کریم، «اشداءِ علی الکفار و رحماء بینهم» بوده اند.

خدمتگذاری صادق

پس از پایان نخستین دوره ی ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای و پس از انتصاب برای دومین دوره در حکم تنفیذ دومین دوره حضرت امام (ره) در مدح ایشان فرمودند: چهار سال صادقانه خدمت نمود و این پس از خدماتی بود که قبل و بعد از انقلاب انجام داده بود. جزاه الله خیرا.

منابع:

1-صحیفه نور، ج20: 173؛ ج15: 179.

2-جرعه نوش کوثر، زندگینامه مقام معطم رهبری: 271-270.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.