پیمان طالبیان : یکی از ابهامات بزرگ مالی فدراسیون علی کفاشیان که در آستانه انتخابات اسفندماه جاری توسط منتقدان سرسخت وی مطرح می شود، ...

تاج در منگنه مالی،کفاشیان نزدیک درِ خروج

 ماجرای قرارداد یک شرکت تبلیغاتی با سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی کشور است. با وجود گذشت یک سال و نیم از عقد قرارداد سازمان لیگ با این شرکت تبلیغاتی هنوز مسوولان ذی ربط هیچ گزارش مالی از روند دریافت های مالی این قرارداد ارائه نکردند به همین دلیل حساسیت ها در قبال این قرارداد پر حرف و حدیث به شدت افزایش یافته است.

حتی گفته می شود مسوولان وزارت ورزش و جوانان به علت ابهامات فراوان در خصوص مدل قرارداد تنظیم شده تا پای انحلال مجموعه سازمان لیگ پیش رفتند اما به دلیل ثبت قانونی این سازمان موفق به این کار نشدند اما فشار منتقدان به قدری افزایش یافته که حالا علی رغم تلاش مدیران فدراسیون فوتبال زوایای جنجالی متعددی از این قرارداد در رسانه های خبری منتشر شده که نشان می دهد طرف مقابل سازمان لیگ بنا به دلایل عجیب از انجام تعهدات خود سر باز زده  است. اتفاقی که قطعا به سود فوتبال ایران نیست.

گفته می‌شود شرکت مذکور پس از شوک بزرگ مدیریتی در راس هرم این مجموعه قادر به اجرای تعهدات مکتوب خود که در مفاد قرارداد ذکر شده نیست.مدیران این شرکت مدعی اند  به خاطر اینکه نتوانسته درآمدزایی مورد نظرش را از فوتبال داشته باشد، از هیأت رییسه خواسته که به جای 100 میلیارد قرارداد سال دوم 60 میلیارد تومان پرداخت کند. ظاهرا آنها در محاسبات خود اشتباه کرده‌اند و به همین دلیل هم درخواست چنین تخفیفی کرده‌اند که البته با مخالفت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال روبرو شده است.

شایع شده است مسوولان سازمان لیگ برای اجرای این نکته به مسوولان این شرکت چراغ سبز نشان دادند اما امیر عابدینی با تکذیب این شایعه می گوید:« قرار نیست به این مجموعه 40 میلیارد تخفیف دهیم.» اما با این حال منتقدان مدعی اند این کار انجام شده و حالا مسوولان سازمان لیگ برای شدت نگرفتن انتقادها این موضوع را رد می کنند. همین مساله کفاشیان را به شدت با بحران مواجه کرده است. بیشترین فشار از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال به علی کفاشیان وارد شده است. گویا اعضای هیات رییسه از ابتدا  با عقد این قرارداد موافق نبودند اما اصرار بیش از اندازه کفاشیان و تاج باعث امضای این قرار داد شد به همین علت حالا مخالفین در هیات رئیسه خواستار روشن شدن زوایای پنهان این قرارداد جنجالی هستند.

گفته می‌شود زمانی که سازمان لیگ قصد داشت بابت تبلیغات محیطی دور زمین با این شرکت قرارداد امضا کند، اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال از مدیران سازمان لیگ خواسته بودند که حتما از این شرکت ضمانت‌نامه بانکی بگیرند تا آنها نتوانند به بندهای قراردادشان عمل نکنند. حالا سوال اصلی این است که اگر این ضمانت نامه بانکی از این شرکت گرفته شده چطور سازمان لیگ نمی‌تواند پول فوتبال را از این شرکت بگیرد؟ طبق قرار قبلی گفته می‌شود که شرکت مذکور باید تا بدین جای فصل 40 میلیارد تومان به فوتبال پرداخت می‌کرد که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است و به نظر می‌رسد سازمان لیگ هم قدرت گرفتن این پول را ندارد. البته عابدینی ادعا می‌کند که این ضمانت نامه گرفته شده است:« من با اطمینان به شما می‌گویم که این ضمانت نامه‌ها گرفته شده است. شرکت ایران نوین هم سند ملکی به ما داده است و هم ضمانت نامه بانکی. ما تمام محکم کاری‌ها را انجام داده‌ایم و آنها نمی‌توانند زیر قراردادشان بزنند.»

گفته می شود اگر سازمان لیگ نتواند تعهدات شرکت مذکور را وصول کند باید خود راسا اقدام به پرداخت مطالبات معوقه کند که این موضوع مجموعه مدیریتی سازمان لیگ را با چالشی بزرگ مواجه خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.