قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز بسیج را مهم‌ترین ثمره فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: عموم دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های متعدد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مرهون حاکمیت تفکر بسیج است.

 بسیج، مفهوم توسعه را با مبانی اخلاقی و معرفتی پیوند می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی در دیدار با مسئول سازمان بسیج شهرداری تبریز و شورای این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز در شرایطی که کشورهای همجوار با چالش امنیت پایدار مواجه‌اند، کشورمان از یک امنیت ایده‌آل برخوردار است و دغدغه رشد شاخص‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی دارد. ممکن است در این مسیر پرتحرک، با ضعف‌هایی نیز روبرو باشیم، اما اصل موضوع که همان، حرکت پرشتاب به سمت توسعه و تعالی است، غیرقابل انکار است.

شهردار تبریز با بیان این‌که دستیابی انقلاب اسلامی، به این حرکت پرشتاب و بانشاط بدون برخورداری از سیره معنوی اهل‌بیت(ع) ممکن نبوده‌است، اظهار داشت: در واقع، این حاکمیت تفکر بسیج بوده که با اتکا به نعمت ولایت و بصیرت، مفهوم توسعه و پیشرفت را با مبانی اخلاقی، دینی و معرفتی گره زده است.

وی خاطرنشان کرد: ایده تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام بزرگوارمان، در سال 58، نه تشکیل یک گروه و سازمان، بلکه انتقال یک تفکر متعالی و اعتقادی، به حوزه‌های عملی بوده است.

دکتر نجفی با اشاره به فرازهایی از زندگی امیرالمومنین علی(ع) و حضور موثر آن امام همام در عبادت، حکومت‌داری و کار و سازندگی، متذکر شد: بسیج در حیات 36 ساله خود ثابت کرد که مفهوم توسعه و پیشرفت، جز با الگو قرار دادن سبک زندگی و مسئولیت امیرالمومنین(ع) قابل دستیابی نیست. 

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به رسالت بسیج شهرداری گفت: شهرداری یک مجموعه گسترده و پرتحرک است. طبیعی است که بسیج هم که ذاتاً یک مجموعه پویا و رکودناپذیر است، باید شهرداری را در تحرک و هم‌افزایی هر چه بیشتر یاری کند.

وی روزمرگی را از مهم‌ترین آسیب‌های محتمل بسیج ادارات خواند و افزود: از بسیج شهرداری انتظار می‌رود با تعریف وظایف متناسب با هر یک از حوزه‌های اجرایی شهرداری، در خروجی برنامه‌های شهرداری، نقش‌آفرین باشد.

شهردار تبریز اضافه کرد:  مجموعه‌ای که از نعمت بسیج برخوردار است، باید الگوی «تکریم ارباب رجوع» و «مبارزه با تخلف» باشد.

دکتر نجفی همچنین با تاکید بر هوشیاری هر چه بیشتر بسیج در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج شهرداری باید بدون دخالت مستقیم در انتخابات، حساسیت ویژه خود را در صیانت از بیت‌المال و پیشگیری از زمینه‌های سوء‌استفاده اعمال کند.

وی در پایان اظهار داشت: از خداوند منان می‌خواهیم توفیق حرکت مستمر و خستگی‌ناپذیر در مسیر بسیج را نصیب تک‌تک مان کند؛ که این مسیر، همان آرمان امام (ره) و شهدای عزیزمان است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.