هاشم رسایی فر: جام باشگاه‌های جهان عنوان رقابت‌هایی است که به پیشنهاد فدراسیون کشتی کشورمان به رؤسای وقت اتحادیه جهانی کشتی داده شد و خیلی زود هم مورد موافق کشورهای عضو قرار گرفت...

جام باشگاه‌های کشتی جهان به دومین دوره رسید

 ایران که این پیشنهاد را مطرح کرد، میزبانی اولین دوره را هم برعهده گرفت و رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان در رشته آزاد و فرنگی به ترتیب در جویبار و آبادان برگزار شد و تیم‌های بیمه رازی ایران در آزاد و جراحی پاستور اندیمشک در فرنگی قهرمانی را از آن خود ساختند. اما بعد از تجربه اولین دوره مسابقات مقرر گردید، دومین دوره این رقابت ها نیز در ایران برگزار شود که طبق برنامه ریزی انجام شده رقابت‌های کشتی آزاد از امروز با حضور نمایندگان 12 کشور جهان در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آغاز خواهد شد.

انتقادی که بسیاری از کارشناسان نسبت به مسابقات دوره اول داشتند، سطح کیفی پایین این رقابت‌ها بود، اما همان طور که انتظار می‌رفت در دومین دوره خود با استقبال بهتر تعداد بیشتری از کشورهای مطرح دنیا روبه‌رو شده و حضور تعدادی از چهره‌های سرشناس کشتی ایران و جهان رنگ و بوی دیگری به رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان داده و نوید مبارزاتی جذاب و دیدنی را به علاقه‌مندان به کشتی داده است.

ولادیمیر خینچیگاشویلی(قهرمان جهان از گرجستان)، جیک وارنر( قهرمان المپیک از آمریکا)، ماگومدرسول گاجی ماگمدوف(قهرمان جهان از روسیه)، آلبرت ساریتوف از روسیه، اونوربات پروجاو (نایب قهرمان جهان از مغولستان)، ادگار ینوکیان ارمنستانی، فرانکلین گومز پورتوریکویی، بلانکو کوبایی و تونی راموس از آمریکا از جمله چهره‌های مطرح خارجی در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند که در این میان خینچیگاشویلی و ماگمدوف برای تیم بیمه رازی به روی تشک خواهند رفت و ساریتوف برای ستارگان ساری مبارزه می‌کند.

در میان چهره‌های مطرح داخلی نیز می‌توان به حضور نفرهای سرشناسی چون رضا یزدانی (دارنده 2 طلای جهان)، مسعود اسماعیل پور (دارنده مدال نقره جهان)، کمیل قاسمی(دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان)، بهنام احسان پور( دارنده طلای جوانان جهان)، علیرضا قاسمی، میثم مصطفی جوکار(قهرمان بازی‌های آسیایی) اشاره کرد که قطعاً حضور این چهره‌  های شاخص داخلی و خارجی در دومین دوره لیگ جهانی کشتی،تهران را در کانون توجهات کشتی جهان قرار خواهد داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.