قدس آنلاین – رها واعظی: هیچ کس دوست ندارد که گوشی اش در گرمای بالایی قرار بگیرد. گرمای بالا باتری گوشی هوشمند را از بین می برد، صفحه ی لمسی گوشی را مانند نان تست خشک می کند و آسیبی جدی به مدارهای داخلی گوشی وارد می کند.

خنک کننده ی مایع برای گوشی هوشمند گلکسی S۷

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی گزارش هایی از رسانه های چینی منتشر شده است که از اتفاق جدیدی در گوشی های هوشمند آینده ی سامسونگ خبر می دهد.

این خبرها حاکی از آن است که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن نوعی خنک کننده ی مایع به تکنولوژی گوشی هوشمند آینده ی خود یعنی گلکسی S7 می باشد.

در حال حاضر، برای جلوگیری از داغ شدن قطعات کامپیوتر هایی که به صورت حرفه یی برای بازی طراحی شده اند و همچنین دستگاه های مفهومی بازی، از لوله هایی دارای مایعی مخصوص در اطراف قطعات استفاده می کنند. مایع درون این لوله ها قادر است دمای دستگاه را کاهش دهد. اما اینکه چگونه سامسونگ قصد دارد از چنین تکنولوژی خاصی در گوشی هوشمندی نازک استفاده کند، یک چالش جدی ایجاد کرده است.

ضخامت گوشی های هوشمند سامسونگ نهایتا به 0.6 میلی متر می رسد و استفاده از این تکنولوژی در گوشی های سامسونگ تنها در صورتی امکان پذیر می باشد که تولید کننده ی کره یی گوشی های هوشمند از تکنولوژی قوی و محکمی در بسته بندی قطعات داخلی گلکسی S7 استفاده کند.

نقص گوشی های هوشمند بر اثر گرمای بیش از حد، مشکلی بود که برای بسیاری از گوشی های هوشمند برتر سال 2015 به وجود آمد و هیچ کس دوست ندارد که دوباره با چنین مشکلاتی مواجه شود.

اگر تولید کنندگان گوشی های هوشمند از جمله سونی و مایکروسافت را دنبال کنیم، می بینیم که آن ها نیز از تکنولوژی سیستم خنک کننده ی مایع در گوشی های خود استفاده کرده اند. برای مثال؛ سونی در گوشی هوشمند اکسپریا Z5 و مایکروسافت در گوشی هوشمند لومیا 950 XL از سیستم خنک کننده ی مایع بهره برده است.

بنابراین مهندسان سامسونگ شدیدا در حال کار برای ایجاد این تکنولوژی ضد حرارتی در گوشی هوشمند جدید خود یعنی گلکسی S7 می باشند. البته احتمال دارد که این کمپانی به روش جدیدی برای این کار دست یابد و بدون اضافه کردن ترکیبی جدید و یا افزودن بر قیمت گوشی هوشمند جدید خود این تغییر را ایجاد کنند.

در حال حاضر، جدیدترین شایعات معروف در خصوص گوشی هوشمند گلکسی S7 سامسونگ که قرار است در آینده یی نه چندان دور رونمایی شود، شامل ارتقای جدی دوربین گوشی و اسلات کارت حافظه ی میکرو SD و همچنین به روز رسانی شیشه ی صفحه نمایش با شیشه یی سخت و مقاوم می باشد.

اگر فناوری خنک کننده ی مایع برای گوشی هوشمند جدید سامسونگ حقیقت داشته باشد، احتمالا در سال آینده شاهد یک گوشی هوشمند مقاوم در برابر حرارت و گرمای بالا و قدرت لمسی بسیار حساس و دقیق صفحه نمایش خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.