جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: استکبار جهانی نمی خواهد داعش بطور کامل نابود شود بلکه تنها می خواهد رفتار آن را مدیریت کند چون وجود نیروی تفرقه انگیزی مثل داعش در منطقه برای منافع آنها بسیار مهم است.

پشت پرده حملات نظامی انگلیسی ها به مواضع داعش/چرا ترکیه بازنده اصلی بحران سوریه است
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مداخله نظامی نیروهای انگلیسی در خاک سوریه علیه مواضع داعش اظهار داشت: حضور هر کشوری در خاک سوریه ولو به نیت کمک، بدون اذن و اجازه دولت قانونی سوریه تجاوز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه روسیه و ایران به درخواست خود سوریه به این کشور در مقابله با داعش کمک می کنند عنوان کرد: اینکه در مجلس انگلیس تصمیمی گرفته شود و نیروهای نظامی آن تصمیم را فورا عملی کنند بدون آنکه از دولت قانونی سوریه اجازه ای گرفته باشند، کاملا خلاف قوانین بین المللی است.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه ممکن است انگلیسی ها به این جمع بندی رسیده اند که شکست داعش قریب الوقوع است و در شرایط کنونی بهترین زمان مقابله با آن است، تصریح کرد: اگر اینها در جبهه داعش موفقیتی را می دیدند هیچگاه امکان نداشت به مقابله با آن برخیزند.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر این نکته که هدف اصلی انگلیسی ها از این اقدام می تواند به نوعی داعش را نجات دهد گفت: آنچه مسلم است آن است که استکبار جهانی نمی خواهد داعش بطور کامل نابود شود بلکه تنها می خواهد رفتار آن را مدیریت کند چون وجود نیروی تفرقه انگیزی مثل داعش در منطقه برای منافع آنها بسیار مهم است.
وی همچنین در خصوص رفتار سوریه در اتفاقات اخیر منطقه اظهار داشت: ترکیه بازنده 2 طرفه و شاید هم 3 طرفه ماجراها و حوادث اخیر بوده است چرا که با اقدامات نسنجیده اش حمایت جبهه مقاومت را به کلی از دست داده، از طرف دیگر اربابان آن که در راس آنها آمریکاست پشت سر ترکیه را تا حدود زیادی خالی کرده اند و همچنین اردوغان و حزب حاکمه ی او نیز دیگر آن حمایت مردمی را در کشور خودشان نمی بینند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.