معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال ورود ویروس آنفولانزای نوع H۱N۱ به خراسان رضوی ضعیف نیست.

 احتمال ورود آنفولانزا به خراسان رضوی ضعیف نیست
دکتر حمید‌رضا بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: با توجه به موقعیت مذهبی استان و ورود جمعیت زیادی از زائران در حدود 2 تا 5 میلیون نفر به خراسان رضوی، احتمال ورود بیماری آنفولانزای نوعH1N1 در استان ضعیف نیست، اما مجموع آمادگی‌های لازم در این زمینه وجود دارد و اقدامات مربوطه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط در زمینه این بیماری خاص است، اما از آنجایی که اقدامات و آمادگی‌های لازم صورت گرفته است، منطقی نیست که مردم ترسانده شوند و در این راستا از روز گذشته برنامه‌هایی در خصوص آشنایی با این بیماری و راهکار‌های جلوگیری از آن در صدا و سیما پخش شده است.

هیچ مورد ابتلا به آنفولانزا در خراسان رضوی اثبات نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای نوعH1N1 در خراسان رضوی اثبات نشده است.

بهرامی در خصوص توصیه به افراد در جهت کاهش احتمال ابتلا به این نوع آنفولانزا، افزود: برای کاهش احتمال ابتلا به این بیماری فقط باید حلقه انتقال بریده شود، زیرا ممکن است برخی از افراد خودشان نیز از بیماری خود مطلع نباشند از این ‌رو ضروری است تا خود افراد موارد بهداشتی و پیشگیرانه را نظیر استفاده از ماسک رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در جهت کاهش ابتلا به این بیماری بعد از هر‌گونه تماس و تغییر محیط فیزیکی حتما دست‌های خود را با مواد ضد‌عفونی‌کننده بشویند، زیرا حتی رعایت موارد پیشگیرانه ابتدایی نیز می‌تواند منجر به پاره شدن حلقه انتقال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.