معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: طی ۲ روز گذشته ۶۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان نجات یافتند.

نجات ۶۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان غربی

به گزارش قدس آنلاین، جابر ثوابی در مصاحبه با ایرنا افزود: این تعداد مسافر طی دو شب گذشته و امروز در 250 خودرو به علت شدت بارش برف و کولاک گرفتار شده بودند که با امدادرسانی به موقع امدادگران هلال احمر رهایی یافتند.

وی اظهار کرد: بیشتر این مسافران در مسیرهای تکاب ـ ایرانخواه، شاهین دژ ـ بوکان، سلماس ـ ارومیه و اشنویه ـ ارومیه گرفتار برف و کولاک شده بودند.
ثوابی گفت: حادثه دیدگان از خدمات امداد رسانی شامل بستن زنجیر چرخ، توزیع پتو و تغذیه اضطراری شامل 33 بسته آب معدنی، 22 کیلوگرم خرما و 600 بسته بیسکویت بهره مند شده و با هدایت امدادگران هلال احمر با امنیت بیشتری به راه خود برای رسیدن به مقصد ادامه دادند.
وی ادامه داد: در این مدت به 2 مورد حادثه تصادف جاده ای گزارش شده نیز امدادرسانی شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: طرح زمستانی هلال احمر آذربایجان غربی از 15 آذر ماه در استان آغاز شده و طی آن 12 پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت و چهار پایگاه کوهستان در آماده باش کامل هستند.
ثوابی بیان کرد: روزانه به طور میانگین 35 دستگاه آمبولانس و 35 خودروی امدادی و 150 نفر روز در جاده های استان تردد کرده و به آسیب دیدگان امداد رسانی می کنند.
بارش سنگین برف که از ساعت دو بامداد روز دوشنبه در استان آذربایجان غربی آغاز شده، موجب تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در بیشتر نقاط استان شده است.
به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی این سامانه اواخر امروز سه شنبه از این استان خارج می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.