مرکز استرالیایی هماهنگی برای جستجوی لاشه هواپیمای پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی در اعماق آب های اقیانوس هند برای پایان عملیات جستجو زمان تعیین کرد تا شاید تا آن زمان این معمای تاریخ هوانوردی رمزگشایی شود.

استرالیا برای رمزگشایی از علت ناپدیدشدن ام.اچ 370 مهلت تعیین کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای 'سان دیلی' روز پنجشنبه اعلام کرد این مرکز استرالیایی ماه ژوئن 2016 (خرداد سال آینده) را تاریخ پایان عملیات جستجو برای یافتن لاشه این هواپیما در اعماق آب های عمیق و تاریک اقیانوس هند در نظر گرفت.
ناپدید شدن این هواپیما معمایی است که جان 239 سرنشین آن از جمله دو مسافر ایرانی را گرفت.
این مرکز استرالیایی انتظار دارد جستجوی فعلی در زیر آب های جنوب اقیانوس هند برای یافتن هواپیمای از دست رفته بوئینگ 777 در ماه ژوئن سال 2016 تکمیل شود.
در بیانیه مرکز استرالیایی هماهنگی جستجوی ام.اچ 370 به مناسبت پایان سال میلادی، آمده است که بیش از 80 هزار کیلومترمربع از 120 هزار کیلومتر مربع منطقه جستجو تاکنون پوشش داده شده است.
این پرواز اسفند ماه سال 1392 با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و به یکی از معماهای حل نشده تاریخ مالزی و صنعت هوانوردی جهان تبدیل شد.
هر از گاهی اخباری مبنی بر پیدا شدن قطعه هایی از این هواپیما توجه رسانه ها را به خود جلب می کند، اما تلاش های بین المللی برای یافتن این بوئینگ غول پیکر بی نتیجه مانده است.
اخیرا یک خلبان با ابداع فرمول ریاضی مدعی است پرواز ناپدید شده ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی را طی چهار هفته پیدا می کند.
'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی شرکت بوئینگ را در ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 مقصر می داند و معتقد است تجهیزات بوئینگ اجازه می دهد این هواپیما از راه دور کنترل شود و این گفته نشان می دهد وی اعتقاد دارد کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شده و تحت کنترل دیگران قرار گرفته است.
یک نویسنده انگلیسی در کتابی مدعی شده است هواپیمای ام.اچ 370 در زمان رزمایش نظامی مشترک تایلند - آمریکا مورد هدف گرفته شده و سقوط کرده است.
گروهی از نظریه پردازان نیز معتقدند طالبان در ناپدیدشدن این هواپیما با 239 سرنشین نقش داشته است و یا گروهی دیگر شهاب سنگ را در این ماجرا دخیل می دانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.