رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: هدف اصلی هیئت دوچرخه سواری استان افتتاح مدرسه دوچرخه سواری در استان است چرا که در حال حاضر مکانی برای آموزش و تمرین به عنوان مدرسه دوچرخه سواری نداریم.

مدرسه دوچرخه سواری در مشهد مقدس احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی روزبهان در گفت‌وگو با  تسنیم در رابطه با وضعیت هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی اظهار داشت: بهترین دوچرخه سوار آسیا  از استان خراسان رضوی است که طلای آسیا در رشته «کارلینگ» گرفته است آن هم بدون امکانات در حالی که کشور ژاپن مدرسه کارلینگ دارد و شاهد هستیم بهترین مدال‌های آسیا از آن دوچرخه سواران خراسان رضوی نظیر مجید ناصحی، مهدی مهدوی، دانشگر و کامران زیارتی است.

راه اندازی پیست ثامن با 50 میلیون اعتبار

وی افزود: اگر تمرکز به سمت سرعت بیاید فرآیند بهتری خواهیم داشت و به المپیک می‌رسیم؛ در المپیک بارسلونا بنا و ناصری حضور داشتند و در المپیک پیش رو که در برزیل برگزار می‌شود؛ سه دوچرخه سوار جاده خواهیم داشت هر چند پیست مناسب نداریم و تمام تمرکزمان مبنی بر تجهیز پیست است چرا که یکی از ابزارهای دوچرخه سواری، دوچرخه و مکان تمرین است که شامل جاده کوهستان و پیست می‌شود.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی با بیان این مطلب که بهترین و استانداردترین پیست دوچرخه سواری کشور و آسیا در ورزشگاه ثامن ساخته شده است تصریح کرد: پیست دوچرخه سواری در کرمان، اهواز، تبریز و تهران نیز داریم که پیست تهران در سال 1353 افتتاح شده است و پس از آن در مشهد و اهواز افتتاح شد و در تبریز و کرمان هنوز عملیات روکش انجام نشده است.

روزبهان افزود: پیست مشهد 5 سال گذشته افتتاح شد اما هیچ مسابقه‌ای در آن اجرا نشده است و به نوعی در نخستین زمستان کل سیستم و تاسیسات آن بر اثر یخ زدگی دچار مشکل شده و هیئت گذشته نتوانست این پیست را فعال کند اما در ظرف 50 روز استارت فعال سازی پیست را زدیم و در حال حاضر پیست آماده فعالیت و فقط تجهیز خوابگاه‌ها باقی مانده و تاکنون 50 میلیون تومان برای پیست ثامن هزینه شده است.

70 ورزشکار در کاروان دوچرخه سواری استان

وی با بیان این مطلب که برای احیای پیست ثامن باید درآمدزایی داشته باشیم اذعان کرد: برگزاری اردوی تیم ملی و لیگ باشگاهی در پیست ثامن برگزاری مسابقات مختلف می‌تواند در درآمدزایی پیست به ما کمک کند.

روزبهان تاکید کرد: ضمن اینکه پیست ثامن در هفته سه روز در اختیار بانوان است هر چند پیست روباز اما باز هم با تمام سختی بانوان تمرینات خود را ادامه می‌دهند. در استان خراسان رضوی 50 دوچرخه سوار در بخش آقایان و 20 دوچرخه سوار در بخش بانوان فعال هستند.

وی عنوان کرد: وظیفه یک هیئت، اعزام تیم به مسابقات  کشوری و سپس به مسابقات قهرمانی است در مسابقات لیگ از باشگاه‌ها برای حضور دعوت می‌شود.برای اولین بار اواخر ابانماه مسابقات استانی سرعت بانوان با رعایت شئونات اسلامی در پیست ثامن برگزار شد که با رکوردهای کشوری برای بانوان همراه بود.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در استان دو تیم لیگ برتری داریم و دو تیم بخش خصوصی در رشته‌های جاده و پیست  که بر این اساس در رشته پیست رده 6 جدول  و در جاده رده 8 جدول هستیم، در بخش بانوان نیز دو ملی پوش داریم.

روزبهان گفت: کلاس‌های مربیگری برای نخستین بار در رشته کوهستان بهمن ماه جاری با حضور مدرسینی از فدراسیون برگزار می‌شود مدرک این دوره مربیگری نیز از فدراسیون ارائه می‌شود.

وی افزود: مسابقات جایزه بزرگ چشمه سبز گلمکان  امسال برگزار کردیم  و امیدواریم این مسابقات را بتوانیم به سمت مسابقات آسیایی سوق دهیم . در گذشته مسیر مسابقه در گلمکان غیر فنی بود و تنها در دور رفت برگزار می‌شد در صورتی که مسیر  مسابقات باید دوبل " رفت و برگشت"  باشد.، هدف از برگزاری مسابقات چشمه سبز گامکان  سمت و سو دادن آن به مسابقات آسیایی است به همین منظور با کشورهای همسایه شروع خواهیم کرد.

افتتاح مدرسه دوچرخه سواری در استان

وی بیان کرد: ضمن اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون در چند سطح مسابقات برگزار شده است در استان که مسابقات سرعت در مهر ماه، مسابقات جاده در آبان ماه و مسابقات کوهستان در آذرماه برگزار شده است.

روزبهانی با بیان اینکه هدف اصلی هیئت افتتاح مدرسه دوچرخه سواری در استان است اظهار کرد: در حال حاضر مکانی برای آموزش و تمرین به عنوان مدرسه دوچرخه سواری نداریم و باید در مکان پیست صورت بگیرد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی در رابطه با ایستگاه‌های دوچرخه سواری سطح شهر مشهد خاطرنشان کرد: زمانی که کاری غیر کارشناسی انجام می‌شود  نتیجه غیر کارشناسی دارد باید به جای  ایجاد 30 مسیر دوچرخه سواری در استان ابتدا 2 مسیر را فرهنگ سازی می‌کردیم بعد به دنبال گسترش آن می‌بودیم  از طرفی مسیرها تامین جانی ندارد  و مسیرها کارشناسی شده نیست حتی می‌توانستیم از دوچرخه برقی استفاده کنیم بعد که فرهنگ سازی شد دوچرخه‌های استاندارد در سطح شهر جانمایی کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.