معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تنها ۱۴ درصد از زنان این استان به صورت سازمان یافته مشغول به ورزش هستند.

۱۴درصد زنان در خراسان رضوی ورزش می کنند
به گزارش قدس آنلاین، فهیمه سروری در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار ورزش در خراسان رضوی نسبت به کل کشور بحرانی نیست اما این آمار باید به 30 درصد برسد لذا به منظور افزایش گرایش بانوان به ورزش می بایست زیرساختهای مناسب فراهم شود.

وی ادامه داد: فراهم کردن فضایی مناسب و حمایت از بانوان در عرصه های مختلف ورزشی می تواند زمینه را برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر ورزش فراهم کند.
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی
گفت: معرفی رشته های مختلف ورزشی و قهرمانان رشته های مختلف می تواند زمینه مناسب توسعه ورزش را در بین آحاد مختلف جامعه فراهم کند.
وی افزود: باید ورزش بانوان در دور افتاده ترین روستاها گسترش یابد زیرا تنها در این صورت است که می توانیم جامعه ای سالم را برای آینده ایجاد کنیم.
سروری یکی دیگر از راههای گسترش ورزش بانوان را برگزاری همایشها و برنامه های متنوع در این زمینه ذکر و بیان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری چنین برنامه هایی می توان به فراهم کردن فضایی پر شور و نشاط برای خانواده ها و جوانان اشاره کرد.
وی گفت: المپیاد ورزشی بانوان با محوریت طرح آمایش خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور با هدف شناسایی ورزشکاران در سنین پایه در تا پایان سال در مشهد برگزار می شود.
معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: این همایش می تواند به شناسایی بانوان ورزشکار در سنین مختلف به خصوص پایه کمک کند.
وی اتخاذ رویکردهایی مناسب برای حضور زنان در جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: باید با برنامه هایی که توسط دستگاههای مختلف اجرایی می شود زمینه حضور زنان در برنامه های ورزشی را فراهم کند.
دو میلیون و 995 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی را زنان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.