قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: رعايت حجاب باعث ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه می شود و موجب کاهش چشمگير ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي خواهد شد.

حجاب موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار علی دولتی با تاکيد بر اينکه مسئله حجاب علاوه بر کارکردهاي فردي کارکرد هاي اجتماعي بسيار قوي نيز دارد، اظهارداشت: حجاب به عنوان راهبردي کارساز جهت تأييد و ترويج ارزش هاي اجتماعي، تأمين کننده امنيت اجتماعي پايدار است.

وی با بیان اینکه بي ­ترديد يکي از مهم­ ترين پايه ­هاي تحقّق احکام الهي و در سايه آن، امنيت اجتماعي، نهادينه ­سازي مسئله حجاب و عفاف است، تا در پرتو آن، سعادت دنيا و آخرت جامعه، تأمين شود، افزود: رعايت حجاب اسلامي علاوه بر ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه موجب کاهش چشمگير ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با برشمردن برخي کارکردهاي فردي حجاب و عفاف، تصریح کرد: حجاب از کارکرد اجتماعي نيز برخوردار است، بر تحکيم نظام خانواده مي افزايد و از انحلال کانون مستحکم و پايدار زناشويي جلوگيري کرده و امنيّت اجتماعي را فراهم مي سازد.

سردار علی دولتی مسئله حجاب را به عنوان راهبردي کارساز جهت تأييد و ترويج ارزش هاي اجتماعي، تأمين کننده امنيت اجتماعي پايدار و سعادت آدمي و منشأ قرب الهي دانست و  بیان داشت: توجه و رعايت هرچه بيشتر عفاف و پوشش در جامعه، بر غناي فرهنگي جامعه می افزاید.

وی بروز آسيب‌هاي اجتماعي را از تأثيرات مهم بدحجابي در جامعه عنوان و تصریح کرد: اين در حالي است كه با رعايت حجاب و عفاف، جامعه و افراد آن در آرامش و امنيت به‌سر خواهند برد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با بیان این مطلب که مردم بايد از رابطه حجاب و عفاف با امنيت اجتماعي آگاهي يابند و به اين موضوع پي ببرند كه حفظ حجاب امنيت آنان را در جامعه موجب مي‌شود، ادامه داد:  فرهنگ عفاف و حجاب بايد در ميان مردم نهادينه شود و خانواده‌ها بايد پس از آگاهي از اهميت حجاب و عفاف در جامعه، در تربيت فرزندان خود، به اين موضوع بيشتر توجه كنند.

سردار علی دولتی گسترش فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه را موجب آرامش عمومی دانست و تأکید کرد: عمومي شدن فريضه امر به معروف و نهي از منکر و رعايت حجاب و عفاف، نويد بخش جامعه‌اي با حداقل مشکلات اجتماعي خواهد بود.

وی به نقش مهم حجاب اسلامي در گسترش امنيت اجتماعي اشاره کرد و گفت: حجاب صرفا پديده‌اي فردي نيست بلکه يک مسئله اجتماعي محسوب مي شود چرا که رعايت آن علاوه بر ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه موجب کاهش چشمگير ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام حفظ ارزش‌هاي انساني، عفت، حيا و متانت در جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگي غرب و از بين بردن عوامل ناهنجار را از فوايد ديگر رعايت حجاب اسلامي در جامعه عنوان کرد و افزود: آرامش انسان در گرو احساس امنيت عاطفي و رواني است و اگر اين مهم تامين نشود انسان همواره در معرض خطرخواهد بود.

سردار علی دولتی با اشاره به اینکه رعايت حجاب ضامن امنيت و آرامش خانواده ها است، خاطرنشان ساخت: رعايت اين مقوله مهم و سرنوشت ساز محيطي امن را براي افراد جامعه بوجود مي آورد که بايد به آن توجه جدي شود.

وی  با اشاره به توطئه هاي استکبار جهاني براي به انحراف کشاندن جوانان اين مرز و بوم، بیان داشت: هدف دشمنان انقلاب از اشاعه فساد و فحشا در جامعه گرفتن فرزندان ايران اسلامي از دامن اسلام است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکید بر اینکه اگر به دنبال سلامت اخلاقي و امنيت اجتماعي و حتي جسمي شهروندان مان هستيم و حفظ نظام ديني برايمان مهم است بايد تلاش کنيم که احکام الهي در جامعه اجرا شود و يکي از آن هم همين حفظ حجاب و عفاف است، یادآور شد: استمرار طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي در سطح استان نتيجه همکاري و حمايت خوب مردم و مسئولان استان با پليس در اين بخش بوده است و این حمايت همه جانبه، پشتوانه بسيار مهمي براي طرح ارتقاء امنيت اخلاقي خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.