قدس آنلاین – رها واعظی: نسل کامپیوترهای شخصی کوچک بر روی یک فلش، با قدرت در حال افزایش است.

 Compute Stick اینتل، با  به روز رسانی قدرتمند، از Skylake بهره می گیرد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اینتل اعلام کرده است که توسعه ی کامپیوترهای شخصی در اندازه ی یک فلش، هر سال سریع تر از سال قبل خواهد شد.

برخلاف نسل اول Compute Stick های اینتل، این کمپانی یک جفت Compute Stick بر پایه ی پردازنده های سری Core M و مجهز به نسل ششم پردازنده های Skylake طراحی کرده است.

با وجود اینکه پردازنده های سری Core M نسبت به پردازنده های سری Core i سرعت کم تری دارند، اما اینتل ترجیح داده است که با هدف افزایش عملکرد سیستم خود، از پردازنده ی Core M استفاده کند.

مدل اول این Compute Stick جدید اینتل با پردازنده ی Intel Core M3 دارای قیمت بسیار مناسب 399 دلار می باشد.

نسخه ی قدرتمند تر Intel Core M5 با قیمت 499 دلار به فروش خواهد رسید و هر دوی این کامپیوترهای شخصی از ویندوز 10 بهره خواهند برد.

دستگاه های عرضه شده دارای استانداردهای لازم می باشند و از اتصال 802.11ac Wi-Fi، حافظه ی 64 گیگابایتی، رم 4 گیگابایتی و سه پورت اتصال بهره می برند.

اینتل هنوز تاریخ تحویل این دو مدل را اعلام نکرده است.

Compute Stick ها علاوه بر اینکه یک کامپیوتر شخصی جیبی هستند، یک پردازش گر قوی نیز هستند که می توانند دسکتاپ ویندوز 10 را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند.

این کامپیوترهای شخصی به اندازه ی یک فلش و یا یک دانگل هستند و قادرند هر فضایی را که قابلیت اتصال به HDMI یا USB دارد، تبدیل به یک دسکتاپ کامپیوتری کنند.

تلویزیون های جدید نیز اکثرا دارای قابلیت اتصال HDMI و HDTV هستند و به این ترتیب با این Compute Stick می توان آن ها را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کرد.

زندگی های جدید با سخت افزارهای کوچک و قابل حمل ساده تر شده است و به کاربران اجازه می دهد تا در زمان سفر نیز بتوانند تلویزیون یک هتل را به کامپیوتر شخصی خود تبدیل کنند و از دردسرهای حمل یک لپ تاپ در امان باشد.

Compute Stick های Core M گران تر می باشند. این سیستم ها دارای نسخه ی ارزان تری با پردازنده ی Atom x5 می باشند که از پردازنده ی Atom Z8300 نیز بهره گرفته اند و دارای حافظه ی 32 گیگابایتی و رم 2 گیگابایتی می باشد و قیمت آن 159 دلار است. این مدل دارای بلوتوث و Wi-Fi نیز می باشد.

Compute Stick اینتل نمونه های مشابه دیگری دارد که توسط کمپانی هایی مانند لنووا و ایسوس ساخته شده اند و ویندوز 10 را اجرا می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.