قدس آنلاین لرستان-حوزه فعالیت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی ، محلی به دو بخش توسعه ورزش های کلاسیک و ورزش های هم سنخ با زندگی رو ستاییان بوده و در راستای توانمند سازی جامعه مولد کشور کاربرد دارد.

ضرورت  احیاء و ترویج ورزش روستایی و بازی های بوی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی در جلسه شورای عالی و رزش های  همگانی استان گفت: با توجه به محدودیت ها و کمبود  امکانات  در مناطق روستایی باید هم افزایی ویژه ای برای جلب مشارکت جامعه روستایی وجود داشته باشد.

غلام رضا جعفری توسعه ،احیاء  و ترویج  ورزش های  بومی  و محلی را از اولویت های این فدراسیون دانست  و افزود : با کارکرد های علمی ورزش های سنتی  و بازی های بومی  ومحلی  به دنبال این هستیم  که ارزش های فرهنگی کشورمان را به دنیا معرفی کنیم .

 وی اظهار  داشت : ثبت ملی بازی های بومی و محلی از دغدغه های مردم کشور است که باید این موضوع را با همکاری میراث فرهنگی  و گردشگری در سایر استانها با جدیت دنبال  کرد. رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی بیان کرد :  با توجه به اینکه  در وزارت آموزش  و پرورش  برای هر رشته ای پایلوتی تعریف شده است پیشنهاد می شودپایلوت ورزش های سنتی و بازی های بومی برای کلاس اولی ها قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.