جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: ویدئو کنفرانسی شدن تحقیق از متهم با همکاری قوه قضائیه جزء برنامه های محوری پلیس پیشگیری ناجا برای سال آینده است.

جانشین پلیس پیشگیری: تحقیق از متهم ویدئو کنفرانسی می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه ادوار آموزشی کوثر 94 افزود: برای اجرای این کار در حال هماهنگی با قوه قضائیه ایم که بر این اساس وقتی فردی بازداشت شد قاضی مربوطه از فرد متهم به صورت ویدئو کنفرانس، تحقیق می کند و دیگر بخش فیزیکی کار حذف می شود.
معصوم بیگی درباره تجهیزات و اقدامات نوین گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که الکترونیکی کردن ارسال پرونده ها به مرجع قضائی یکی از آن ها به شمار می آید.
وی افزود: الان در بخشی از کلانتری ها در سطح کشور سامانه الکترونیکی کردن ارسال پرونده های مردم به مجموعه قضائی طراحی، انجام و عملیاتی شده است، روز گذشته هم از سامانه اعلام مشخصات سه جلی متهمانی که در بازداشت نیروی انتظامی قرار می گیرند رونمایی شد و اکنون در سراسر کشور اجرا می شود.
معصوم بیگی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به حضور فیزیکی متهم در دادسرا نیست و اطلاعات متهم به صورت الکترونیکی ارسال می شود.
وی ادامه داد: در آینده نه چندان دور با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه، پرونده ها نیز به صورت الکترونیکی ارسال و قاضی، آن را مشاهده می کند؛ این فناوری اکنون در 160 کلانتری کشور به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرا می شود که در مرحله بعدی افزایش می یابد.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: عرصه پیشگیری از جرم، عرصه وسیعی است که دارای سه ضلع محوری شامل مشارکت مردم در پیشگیری از جرم، استفاده از تجهیزات نوین پلیسی و توانمند سازی کارکنان است.
این مقام انتظامی افزود: آموزش در توانمند سازی کارکنان موضوعی محوری و اثر گذار است که در این راستا بخشی تحت عنوان «قرارگاه جهادی آموزش » طراحی شد.
معصوم بیگی به ماموریت این قرارگاه اشاره کرد و ارتقاء سطح تخصص، مهارت و دانش کارکنان در ادوار آموزشی را از ماموریت های این قرارگاه برشمرد که برای این منظور سه گام اساسی تعریف شده است.
وی گفت: گام اول اقدامات ستادی و هماهنگی های درون بخشی شامل تشکیل قرارگاه جهادی، صدور دستورالعمل (شیوه نامه) های مرتبط ، هماهنگی های لازم و تدوین کتابچه های آموزشی در حوزه پلیس پیشگیری ناجا است.
وی ادامه داد: گام دوم هم برگزاری کلاس های آموزش حضوری متمرکز در دانشگاه علوم انتظامی تهران است که تمام طیف فرماندهان و مدیران سطوح عملیاتی حوزه پلیس پیشگیری شامل روسای کلانتری ها ، فرماندهان پاسگاه ها، فرماندهان یگان های امدادی ، فرماندهان فوریت های یگان های 110، مسوولان چک و خنثی سازی بمب و تله های انفجاری و مسوولان ایست و بازرسی در سراسر کشور را شامل می شود.
جانشین پلیس پیشگیری ادامه داد: تمام فراگیران که شامل بیش از سه هزار و 600 تن بودند، طی 9 دوره آموزشی ، آموزش دیدند.
وی گفت: گام سوم که در این بخش دنبال می کنیم، تشکیل تیم های بازرسی، آموزشی و تخصصی در میدان ، استان ها و شهرستان ها است که میزان اثر دوره های آموزشی را ارزیابی و اگر اشکالی وجود داشته باشد، برطرف می کنند.
سردار معصوم بیگی افزود: در این سه گام یاد شده ، یک گام مربوط به نیروی انتظامی است که این نیرو ، این گام را برداشته است، گام دیگر مشارکت های مردمی است؛ در این حوزه نقش مردم و ظرفیت های مردم بسیار گسترده است که در این قسمت نیز بخشی از مردم تحت عنوان نگهبان های محله و بخشی هم تحت عنوان پلیس افتخاری سازماندهی شدند.
وی ادامه داد: بخشی دیگر هم با آموزش های همگانی در مکان هائی همچون مدارس و مساجد ساماندهی شدند.
مراسم اختتامیه ادوار آموزشی کوثر 94 امروز - پنجشنبه - در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.