قدس آنلاین – سبزوار : معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با پیوند پژوهش و صنعت، اشتغال و سرمایه های اجتماعی و رشد کشور را فراهم نمائیم.

حوزه پژوهش دانشگاهها نیاز به نگاه نو دارد

مجتبی صدیقی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با اشاره به اهمیت مراکز دانش بنیان افزود : هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان و علم و فناوری بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.

وی با بیان اینکه در طرح آموزش عالی، جمعیت دانشجویی و رشته ها با توجه به ظرفیت و مزیت های هر منطقه مشخص شده است اظهار داشت : حوزه پژوهش دانشگاهها نیاز به نگاه نو دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد و در این زمینه اعتبار مناسبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است تصریح نمود : خوشبختانه طی سالهای گذشته به توسعه کمی مراکز آموزش عالی توجه خوبی صورت گرفته است ولی متاسفانه بخشی از این رشد بی هدف بوده است ، بطوریکه امروز با صندلی های خالی در برخی دانشگاهها مواجه شده ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و علمی این شهرستان گفت: سبزوار یکی از مراکز فرهنگی ایران است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و در کنار جاده اصلی ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قرار دارد.

احمد برادران  با بیان اینکه این شهرستان با پیشینه و قدمت هفت هزار ساله مشاهیر و بزرگان بسیار همچون حاج ملاهادی سبزواری، بیهقی و دکتر علی شریعتی را پرورش داده است از سبزوار به عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور نام برد و اظهار داشت : حدود 36 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.

وی داشتن حدود 800 عضو هیات علمی در دانشگاههای سبزوار و انبوه دانش آموختگان دانشگاهی این شهرستان را فرصت خوبی برای دانش افزایی و رشد علم و صنعت دانست.

فرماندار سبزوار ایجاد دانشگاههای فناوری های نوین را اقدام ابداعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و  خاطر نشان نمود : این دانشگاهها ارتباط دانشگاهیان را با جامعه و بخش صنعت برقرار می کند.

برادران افزود: دولت یازدهم به راه اندازی مراکز رشد و فناوری در دانشگاهها توجه ویژه ای دارد زیرا دانش و فناوری عامل توسعه و پیشرفت کشور است. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.