مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: طرح بازسازی، نوسازی و توسعه صنعت نساجی در این وزارتخانه با جدیت پیگیری می شود

طرح توسعه صنعت نساجی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، گلناز نصراللهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در اصفهان افزود: پوشاک زنجیره اصلی و نهایی صنعت نساجی است و از بیشترین ارزش افزوده برخوردار است.
وی با بیان اینکه دو هفته پیش کار ساخت شهرک صنعتی پوشاک با حضور رئیس جمهوری آغاز شد، افزود: ما برای تقویت واحدهای تولیدی پوشاک اصفهان و راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک در این استان آمادگی کامل داریم.
نصراللهی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما برای رفع مشکلات صنعت نساجی انجام اقدامات کنترلی و نظارت بیشتر در مبادی ورودی است، گفت: صنعت نساجی زمانی در دنیا می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد که واحدهای صنعتی در عرصه پوشاک رشد کرده باشند.
وی با بیان اینکه جایگاه سند راهبردی پوشاک در سند راهبردی کشور مشخص شده است،تصریح کرد: با همکاری انجمن ها و تشکل ها در زمینه برند سازی و کاهش هزینه های تولید می توانیم به موفقیت هایی در زمینه صنعت پوشاک و نساجی دست پیدا کنیم.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با یکسان کردن تعرفه ها، نقایص کتاب واردات و صادرات نیز برطرف شده است، گفت: واردات کیلویی پارچه را به متری تبدیل کردیم و موفق شدیم میزان واردات پارچه و نخ را 20 تا 25 درصد کاهش دهیم.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان نیز در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی و پوشاک از فرصت و ظرفیت لازم به منظور رفع هر چه بیشتر وابستگی اقتصاد کشور به نفت برخوردار است.
رسول محققیان افزود: صنعت نساجی می تواند در شرایطی که اقتصاد کشور بیش از پیش به تولید ملی نیازمند است، باری از این میانه بردارد.
وی افزود: مزیت های سرمایه گذاری در صنعت نساجی نسبت به بسیاری از صنایع، بیشتر است و اشتغالزایی قابل توجهی نیز ایجاد می کند.
محققیان گفت: پس از مذاکرات و لغو تحریم ها، شرکت های زیادی برای سرمایه گذاری در ایران تمایل پیدا کرده اند که صنعت نساجی می تواند از طریق مهارت رایزنی و ارتباط گیری، از پتانسیل های موجود در این زمینه برخوردار شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد از توان این صنعت دیرپا و پیشرو در دستان بخش خصوصی است، تصریح کرد:صنعت نساجی این روزها بیش از هر زمان دیگری به اراده حمایت و تغییر نیاز دارد، تغییری که بخشی از آن بر عهده دولت و بخشی دیگر وابسته به عزم بخش خصوصی است.
محققیان گفت: صنعت نساجی ایران با قدمت و شکوه و توانمندی، تاکنون بِرند مطرحی را روانه بازار جهانی نکرده و در حوزه داخلی نیز نتوانسته است آن گونه که باید و شاید، اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند.
وی با اشاره به واردات محصولات نساجی به کشور گفت: مطابق آمار ارائه شده در آبان سالجاری، علاوه بر 50 هزار تن واردات سالانه پارچه به صورت رسمی، 80 هزار تن نیز به صورت قاچاق و غیر رسمی وارد کشور شده است.
وی افزود: در شرایط پساتحریم با شفاف شدن مبادلات تجاری و رفع قیود خرید، از ورود کالاهای موازی و هم عرض با سطح فناوری داخلی جلوگیری می شود و شاهد کاهش میزان قاچاق کالا به کشور خواهیم بود.
به گزارش ایرنا،65 مشارکت کننده از استان های اصفهان،فارس، خراسان رضوی، تهران ، مرکزی، قم، سمنان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و همچنین نمایندگانی از کشورهای هلند، کره جنوبی، چین و ترکیه در پنج هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی، محصولات خود را عرضه کرده اند.
چهار شرکت از کشور ترکیه در زمینه ماشین آلات، رنگ و مواد شیمیایی، چاپ و تکمیل به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور یافته اند.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور وزیر و معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.
برگزاری اولین ایده بازار صنعت نساجی کشور و دو کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری نمایشگاه از برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی خواهد بود.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی از امروز به مدت چهار روز(از 24 تا 27 دی) از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان در جوار پل تاریخی شهرستان آماده بازدید علاقه مندان است.
این نمایشگاه به صورت دو سالانه برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.