وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد این کشور نیروی بیشتری به منطقه خاورمیانه اعزام نخواهد کرد، بلکه سیاست تشویق کشورهای دیگر برای افزایش تلاش به منظور مقابله با تروریسم را پیگیری می کند.

بیشاپ: استرالیا نیروی بیشتری به خاورمیانه اعزام نمی کند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه 'اس.بی.اس' استرالیا روز شنبه به نقل از 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد کانبرا با وجود حملات تروریستی مرگبار در جاکارتا، حضور نظامی خود در خاورمیانه را افزایش نمی دهد، اما اصرار دارد کشورهای دیگر سهم خود را افزایش دهند.
وی پس از اینکه گروه تکفیری داعش مسئولیت عملیات تروریستی روز پنجشنبه گذشته 'جاکارتا' پایتخت اندونزی را پذیرفت، تایید کرد که دخالت استرالیا برای مبارزه با گروه تکفیری داعش بدون تغییر باقی می ماند.
دو غیرنظامی و پنج مهاجم تروریست براثر انفجارها و تیراندازی روز پنجشنبه گذشته تروریست ها در نزدیکی یک مرکز خرید شلوغ و خارج از یک کافه 'استارباکس' در مرکز جاکارتا کشته شدند.
پلیس اندونزی پس از این عملیات تروریستی دستکم پنج تروریست را در نقاط مختلف این کشور به ویژه نزدیکی جاکارتا بازداشت کرد و یا تروریست نیز در عملیات پلیس کشته شد.
استرالیا هم اکنون بیش از 100 نیروی نظامی برای آموزش نیروهای نظامی عراق در پایگاه 'ناجی' این کشور مستقر کرده و در عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در آسمان سوریه نیز به این ائتلاف کمک می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.