قدس آنلاین لرستان-وزیر بهداشت و درمان کشور در حاشیه جلسه آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت یک هزار تخت بیمارستانی در لرستان با اشاره به آمار سرطان در ایران گفت: این آمار در کشور نسبت به کل منطقه و دنیا کمتر است هرچند ایران معرض آسیب در این زمینه است چرا که معمولا سرطان سه تا چهار دهه بعد ما را گرفتار خواهد کرد.

ضرورت ایجاد مرکز رادیوتراپی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ما متاسفانه همان مسیر کشورهای پیشرفته را ادامه می دهیم و باید بیشتر از همه خود مردم باید مراقبتی در در پیش گیریم  و دولت نیز در زمینه مواد غذایی، هوا، آب و ... باید مراقبت کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در ادامه افزود: در این راستا مرکز رادیوتراپی یکی از نیازهای اساسی استان لرستان بوده که با همکاری استانداری لرستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ظرف مدت زمان شش ماه در استان عملیاتی می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه تبعیض کارانه بین پزشکان و پرستان بیان نمود: من این تبعیض را تایید نمی کنم چرا که ما عدد و رقم داریم و طبق آماری که ما داریم و دقیق هم است تفاوت یک به چهار بوده و آن عددی که برای ما ایده آل است یک به سه بوده که امیدواریم به این عدد برسیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان نمود: ما نمی توانیم درآمد یک پزشک که بیشترین در کشور بوده را با متوسط و  یا کمترین دریافتی یک پرستار مقایسه کنیم.

وزیر بهداشت و درمان کشور با اشاره به احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی در مرکز لرستان از سوی قرارگاه خاتم الانبیا گفت : این بیمارستان ظرف مدت زمان ۳۶ ماه در استان لرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به احداث ۱۸ هزر تخت بیمارستانی توسط قرارگاه خاتم در کشور اظهار داشت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا طی دو سال گذشته پروژه های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان کشور آغاز شده است که  در این راستا مقرر شده که قرارگاه خاتم ۱۸ هزار تخت در سطح بیمارستانهای کشور احداث شود.

وی با بیان اینکه همچنین در مقرر شد که ۱۰۰ مرکز بهداشتی، خانه های بهداشت، پایگاههای بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت در لرستان احداث شود گفت: این اقدام با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا، وزارت بهداشت و همچنین استانداری لرستان عملیاتی می شود.

وی بیان داشت: تا کنون کار احداث سه هزار تخت بیمارستانی از سوی قرارگاه در کشور آغاز شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.