مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه ملی مکلف به بسط و توسعه تدابیر گران سنگ رهبر معظم انقلاب است.

پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه، تکلیف رسانه ملی است

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار با مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و هیأت همراه ایشان در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران مدل جدیدی از مردم سالاری دینی بر مبنای ولایت فقیه را به جهانیان عرضه داشت و وظیفه رسانه ملی و استانی و همه رسانه های کشور پاسداری از ارکان و ارزشهای نظام و انقلاب و همچنین پشتیبانی از ولایت فقیه است.

محسن نصرپور با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از شهدای انقلاب اسلامی، ایثارگران و بازماندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان فرمانروایان نسل انقلاب یاد و تأکید کرد: رسانه ملی با رسالت بصیرت افزایی دینی، امروز با رقبایی مسلح به انواع فن آوریهای نوین مواجه است و در این عرصه باید با ارتقای تجهیزات و کیفیت تولیدات به مصاف رقبا برویم.

وی تبدیل کیفیت شبکه از SDبه HD  ، بهره مندی ده درصد باقیمانده پوشش جمعیتی استان از پوشش دیجیتال و به روز رسانی امکانات فنی مرکز خراسان رضوی را از الزامات رویارویی با انبوه شبکه های تلویزیونی فارسی زبان و فعالیت شبکه های مجازی دانست و تصریح کرد: متأسفانه 24 درصد از بودجه های جاری و 45 درصد از بودجه های عمرانی مرکز از سهم بودجه استان تقلیل یافته که صدا و سیما را با مشکل شدید کمبود اعتبار مواجه کرده است. در صورتیکه رسانه به عنوان پل میان مردم و مسئولان بیش از پیش نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان در عین حال تأکید کرد: ما مفتخریم که علیرغم کمبودها چه در حوزه امکانات در اختیار و اعتبارات لازم، در جشنواره های متعدد کشوری و بین المللی با تولیدات فاخر و کارکنانی خدوم، خوش درخشیدیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تشریح روند تصویب و اختصاص اعتبارات اعم از ملی و استانی گفت: آمادگی داریم هر تعهد مالی که در پی سفرهای مقام معظم رهبری و مسئولان دولتی از استان ایجاد شده است را اجرا کنیم.

رضاجمشیدی همچنین به تخصیص 27 میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار تحت عنوان طرح زیارت در سال 95 برای کل کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم در اجرای برنامه ششم توسعه در سال جدید سهم ارگان فرهنگی مهم و تأثیر گذار صدا و سیما در ردیف اعتبارات استانی لحاظ شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در چارچوب مقررات و دستور العمل های اجرایی، اعتبارات استان را متناسب با رسالت و مأموریت های هر یک از دستگاه ها اختصاص دهد. وی تأکید کرد: همواره به دنبال مستمسکی برای پشتیبانی از صدا و سیما هستیم و در صورت نبود محدودیتهای قانونی قطعاً از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم بود.

گفتنی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وجمعی از معاونان ایشان از بخش های مختلف رادیو، استودیوهای رادیویی، استودیوهای تلویزیونی، نودال و بخش های فنی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی بازدید کرده و از نزدیک از محدودیت های برنامه سازی مرکز خراسان رضوی در ابعاد مختلف مطلع شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.