مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهم‌ترین علت عقب‌ماندگی آزادراه حرم تا حرم را نبود اعتبارات کافی دانست و گفت: این آزادراه به جای پیشرفت ۱۵ درصدی تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آزادراه حرم تا حرم فقط پنج درصد پیشرفت داشته است/ کمبود اعتبارات، مانع پیشرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمدرضا اخوان عبداللهیان ظهر امروز در نشست خبری اعلام پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی همزمان با دهه فجر اظهار کرد: برای نخستین بار، سند توسعه حمل‌ونقل خراسان رضوی در حوزه ریلی، جاده‌ای و پایانه‌ها در کارگروه زیربنایی مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه افق برنامه‌های ما به صورت بلندمدت، میان‌‎مدت و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: در خراسان رضوی 20 هزار و 27 کیلومتر جاده وجود دارد که 14 هزار و 160 کیلومتر آن روستایی و شش هزار و 78 کیلومتر آن جاده شهری است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به جاده‌های روستایی خراسان رضوی داشته‌ایم، تأکید کرد: در برنامه کوتاه مدت اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه شدن سه هزار و 530 کیلومتر راه شریانی و ترانزیتی به مجموعه راه‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

اخوان عبداللهیان ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از جاده‌های خراسان رضوی از استاندارد کیفیت راه برخوردار نیستند اما تعدادی از آنها دارای سطح کیفی پنج و شش هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بنا داریم طی سال‌های 95 تا 99، 768 کیلومتر راه شریانی و ترانزیتی احداث کنیم که در قالب بزرگراه و آزادراه است، بیان کرد: در برنامه بلند مدت نیز ساخت 301 کیلومتر بزرگراه و آزادراه در دستور کار قرار گرفته که برای هر کدام از این برنامه‌ها، اعتبارات جداگانه‌ای مشخص شده است. 

وی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در عملیاتی شدن این برنامه‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، یادآور شد: اعتبارات برآورد شده برای برنامه کوتاه مدت 11 هزار و 877 میلیارد ریال، میان مدت 10 هزار و 413 میلیارد ریال و بلند مدت 7 هزار و 148 میلیارد تومان است.

اخوان عبداللهیان مهم‌ترین علت عقب ماندگی آزادراه حرم تا حرم را نبود اعتبارات کافی دانست و گفت: این آزادراه به جای پیشرفت 15 درصدی تنها پنج درصد پیشرفت داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.