۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 346472

هشت طرح عمرانی و خدماتی بهزیستی روز پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر طی مراسمی در شهرستان خوشاب به بهره برداری رسید.

بهره برداری هشت طرح بهزیستی در خوشاب

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره بهزیستی خوشاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این پروژه ها را شامل چهار واحد مسکن مددجویی بهزیستی در روستاهای مشکان، ینگ، خوشاب و نودهان، دو واحد مسکن مددجویی در شهر سلطان آباد و دو مهدکودک روستایی در روستاهای بلقان آباد و رباط برشمرد.
علی صدر هزینه اجرای طرحها را یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: میزان کمک هزینه مشارکت در ساخت مسکن برای شش واحد 240 میلیون ریال بود.
وی همچنین گفت: 50 مددجوی بهزیستی در خوشاب فاقد مسکن هستند اما پرونده 30 نفر از آنها برای برخورداری از تسهیلات مسکن آماده شده و در حال طی مراحل قانونی است.
رئیس اداره بهزیستی خوشاب افزود: 20 نفر از معلولان سرپرست خانوار این شهرستان هم بخاطر نداشتن زمین نمی توانند از تسهیلات کمک هزینه مسکن استفاده کنند.
وی ادامه داد: خانوارهای دارای دو معلول و معلولان سرپرست خانوار فاقد مسکن که دارای زمین با پروانه ساخت باشند برای برخورداری از تسهیلات بهزیستی مشکل و محدودیت ندارند.
صدر خواستار کمک خیرین برای خانه دار شدن معلولان بدون زمین در این شهرستان شد و گفت: برای رفع مشکل مسکن معلولان اواخر پارسال تفاهمنامه ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز، سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده است.
وی افزود: بر این اساس برای خانوارهای دارای دو معلول روستایی 180 میلیون ریال، دو معلول شهری 300 میلیون ریال و برای خانوارهای دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار نیز 40 میلیون تا 60 میلیون ریال کمکهای بلاعوض پرداخت می شود.
800 خانوار با جمعیت حدود 3700 نفر زیرپوشش اداره بهزیستی خوشاب هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.