برنامه‌های نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شد.

اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایکنا،نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از صبح امروز، 14 بهمن‌ماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای با حضور قاریان و حافظان ممتاز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
براساس این گزارش، روند ارزیابی قاریان به این صورت است که باید سه تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل در حضور اساتید ارزیاب، داشته باشند و حافظان نیز در دو بخش«صحت حفظ» و «صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
ارزیابی حافظان کل قرآن در این طرح از ساعت 10:30 امروز آغاز شده و ارزیابی قاریان نیز از ساعت 15 امروز آغاز و تا جمعه، 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. حافظان 20 جزء نیز روز جمعه حضور پیدا کرده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
در بخشی از آزمون‌هایی که برای حافظان در نظر گرفته شده است سه سوال از آیات مشابه توسط اساتید ارزیاب مطرح می‌شود و مجموع سوالات هشت صفحه است و در بخش دیگری این آزمون‌ها نیز پنج سوال از طرف اساتید ارزیاب مطرح می‌شود که مجموع سوالات 15 صفحه است.
در بخش قرائت نیز سه تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل انجام می‌شود که اولین تلاوت تحقیق امروز، 14 بهمن‌ماه بوده و شامل قطعه‌ای حداکثر 15 سطری است که به قید قرعه تعیین شده و 10 ساعت پیش از اجرا به قاری ارائه شده است.
همچنین دو تلاوت تحقیق دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود که یکی از این تلاوت‌ها در مدت زمان پنج دقیقه اجرا می‌شود و قطعه مربوط، به قید قرعه تعیین شده و 10 دقیقه پیش از اجرا به قاری ارائه خواهد شد. تلاوت تحقیق سوم نیز شامل قطعه 30 سطری است که 10 روز پیش از اجرا به قاریان ارائه شده است.
بنابر این گزارش، تلاوت ترتیلی که توسط قاریان انجام می‌شود نیز پنج قطعه هفت سطری است که به قید قرعه تعیین شده و در اختیار قاری قرار می‌گیرد. تلاوت این دو قطعه فی‌البداهه و بدون مرور خواهد بود؛ این تلاوت در فضای استودیویی اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود، تلاوت قاریان و حافظان در این دوره توسط 19 نفر از اساتید و داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول
اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.