قدس آنلاین – رها واعظی: Mattel View-Master، نخستین گام اپل برای ورود به بازار هدست های واقعیت مجازی می باشد.

نخستین گام های اپل برای فروش هدست واقعیت مجازی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل، نخستین گام رسمی خود را برای ورود به دنیای هدست های واقعیت مجازی، با تکمیل محصولی جدید برداشته است.

این کمپانی آغاز به فروش Mattel View-Master واقعیت مجازی، در فروشگاه آنلاین خود کرده است.

هدست Mattel View-Master اپل مانند Cardboard گوگل کار می کند و دارای نرم افزار و دیسک کارت کوچکی می باشد که یادآور View-Master های سه بعدی زمان های گذشته است. این منظره یاب به کاربران اجازه می دهد که موضوعات مختلف مورد علاقه ی خود را کشف کنند و از طریق AR و VR ها آن را تجربه کنند.

این هدست دقیقا مانند هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive، تجربه یی همه جانبه از یک محیط را در اختیار کاربر قرار می دهد. این سیستم کمی بزرگ تر و البته ارزان تر از هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive می باشد و رقیبی برای  Gear VR سامسونگ و Cardboard گوگل به حساب می آید.

قیمت کیت View-Master اپل از 29.95 دلار آغاز می شود.

هر چند که هدست View-Master، محصولی نیست که اپل تولید کرده باشد، اما این کمپانی اقدام به فروش آن کرده است و این موضوع، اولین نشانه های علاقه ی کمپانی اپل برای ورود به تکنولوژی واقعیت مجازی می باشد.

بیش از یک هفته قبل، مدیر عامل اپل، تیم کوک، اعلام کرده بود که برای ارائه ی واقعیت مجازی، برنامه های جالب و کاربردی جدید دارد.

حرکت آرام اپل در زمینه ی هدست ها و تکنولوژی واقعیت مجازی، در حالی است که مایکروسافت، گوگل و سونی، فناوری واقعیت مجازی خود را توسعه داده اند و در این زمینه پیشتاز هستند.

با این حال گزارش های منتشر شده، حاکی از آن است که اپل، یک تیم گسترده برای کار بر روی هدست های واقعیت مجازی و ارائه ی نمونه ها و پیکربندی های اولیه به صورت مخفی تشکیل داده است. البته تضمینی وجود ندارد که اپل پس از انجام تحقیقات کامل در این زمینه، برای تولید نمونه های مورد نظر خود اقدام کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل پس از به نمایش گذاشتن View-Master بر روی سایت کمپانی اپل، پیامی با این مذمون ارسال کرد: اپل چشمان خود را بر روی توسعه ی فناوری های AR و VR  خیره کرده است، این تکنولوژی را باور دارد و به احتمال زیاد راز بزرگی در آستین دارد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.