قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ در دوران انقلاب اسلامی و در روز ۱۹ بهمن سال ۵۷ مردم این استان و به خصوص بختیاری‌ها به سمت تهران حرکت کرده و انزجار خود را از اقدامات بختیار اعلام کردند و با امام راحل بیعت کردند.

اکنون اولویت اول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  استاندار چهارمحال و بختیاری در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری در وقایع تاریخی و انقلابی نقش به سزایی داشته است، اما متاسفانه اگر به تاریخ این سرزمین نگاهی انداخته شود چیز زیادی از حضور و نقش این مردم دیده نمی‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه دلاوری‌های مردم چهارمحال و بختیاری در اشعار، عزاداری‌ها و اذهان مردم این استان است خاطرنشان کرد: ولی این رشادت‌ها جایی به صورت مکتوب وجود ندارد.

سلیمانی افزود: در دوران انقلاب اسلامی و در روز 19 بهمن سال 57 مردم این استان و به خصوص بختیاری‌ها به سمت تهران حرکت کرده و انزجار خود را از اقدامات بختیار اعلام کردند و با امام راحل بیعت کردند.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه و استانی که حرکت یا نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب داشتند روزی را در سطح ملی به نام استان خود ثبت کردند، تصریح کرد: پیشنهاد شده ‌که روز 19 بهمن به عنوان روز بختیاری‌ها در تاریخ و تقویم ثبت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش برجسته تیپ حضرت قمربنی هاشم(‌ع‌) در 8 سال جنگ تحمیلی  اشاره و خاطرنشان کرد: ما بسیاری از سرداران جنگ را که اهل این استان هستند نمی‌شناسیم و این یک مشکل بزرگ است که جای کار و تحقیق دارد.

سلیمانی حضور سازمان‌ها و نهادها برای نشان دادن نقش‌شان در دفاع مقدس را ضروری عنوان و ادامه داد: اگر نقش و حضور جهادگران،سپاه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش،هلال احمر، دانشگاه‌ها و... جمع‌آوری و مستندسازی شود هم این استان مستنداتی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد و هم رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سطح ملی نمایان‌تر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: باید نقش، رشادت‌ها و حضور موثر تیپ حضرت قمربنی هاشم(ع ) این استان در کنار سایر عوامل دخیل در جنگ به همگان معرفی شود.

سلیمانی ضمن بیان اینکه زمان جنگ اولویت اول جنگ بود و حالا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اولویت اول است افزود: نسل‌های امروزی و همچنین چند نسل آینده ممکن است با جنگ آشنا باشند ولی این موضوع کم‌کم از ذهن مردم رفته و فراموش خواهد شد پس لزوم انجام کاری همچون تدوین دانشنامه دفاع مقدس  برای حفظ ارزش‌های جنگ در جامعه ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.