به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ربات هوشمند مایکروسافت، رباتی است که قادر به گفت و گو و چت کردن به زبان های مختلف با مخاطبان و کاربران می باشد.
در زمان تست این ربات در سال 2015، 500 هزار نفر برای گفت و گو آنلاین به صورت چت، با این ربات متقاضی شدند که برخی از آن ها اعلام کردن، در 10 دقیقه ی اول به هیچ وجه متوجه ربات بودن مخاطب خود نشده اند.
اکنون کم تر از یک سال از آغاز اجرای این پروژه می گذرد و این ربات تا کنون ده میلیارد گفت و گو با مخاطبان اینترنتی خود داشته است.
تحقیقاتی که در خصوص گفت و گوهای صورت گرفته با این هوش مصنوعی انجام شده است، نشان می دهد که افراد حاضر به در میان گذاشتن حرف ها و مشکلات شخصی خود با ربات هستند و اوج برقراری ارتباطات در ساعات پایانی شب و زمانی است که افراد بیش تر احساس تنهایی و دلتنگی می کنند.
این ربات همواره برای گفت و گو آماده است و شرایط روحی مخاطب را به طور کامل به ذهن می سپارد و آن را تحلیل می کند.
این ربات مایکروسافت قابل پیش بینی نمی باشد و احتمال دارد که به مسائل مشابه، واکنش های مختلفی نشان دهد.
ربات مایکروسافت تنها برای گفت و گو و معاشرت ساخته شده است و کاربرد دیگری ندارد.
26 درصد از حرف هایی که ربات در خصوص آن ها گفت و گو می کند، در جریان گفت و گوها حفظ و ذخیره می شوند. به این ترتیب، این ربات هر روز اطلاعات جدیدی دریافت و ذخیره می کند و در گفت و گوهای روزانه از آن ها بهره می گیرد.
ربات مایکروسافت از سرچ بینگ استفاده می کند، در این جست و جوگر، بیش از 21 میلیارد خط ارتباطی وجود دارد و بیش از یک میلیارد یادداشت در آن ذخیره شده است.
از آنجایی که افراد در شرایط روحی مختلف در خصوص یک موضوع نظرات متفاوتی دارند و کم تر ممکن است که دو نفرد با هم در خصوص یک موضوع حرفی تکراری بزنند، در ساخت این ربات نیز همه ی این مسائل مورد نظر گرفته شده است.
نظر شما